19 دی: رییس‌جمهور به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در راس یک هیات عالی‌رتبه سیاسی-اقتصادی تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
سید ابراهیم رئیس جمهور به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی- اقتصادی، با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه صبح امروز_پنج شنبه_تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه از جمله تعاملات اقتصادی و نیز گفتگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی‌ترین دستور کار رئیس جمهور در این سفر یک‌روزه خواهد بود.
رئیس جمهور ظهر پنج‌شنبه به وقت محلی از سوی الکساندر نواک معاون نخست وزیر و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در فرودگاه ونوکوا مسکو مورد استقبال قرار خواهد گرفت و سپس رئیس جمهور روسیه در کاخ کرملین میزبان آیت الله رئیسی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام قبلی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه 15 آذر) و یک روز پیش از میزبانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به دو کشور مهم حوزه خلیج فارس سفر می کند که این سفر در شرایط کنونی بین المللی، معنایی فراتر از سفرهای صرفا دوجانبه دارد و نشانه ای دیگر از شکل گیری نظم نوین جهانی است.
این دومین سفر آیت الله رئیسی به روسیه در قامت رئیس جمهور ایران است.رئیس جمهور کشورمان چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ به دعوت رسمی همتای روسی خود به مسکو سفر کرد و حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به روسیه بود.

  • نویسنده :
  • منبع :