19 دی: رییس جمهور گفت: از محورهای مهم مذاکرات ایران و روسیه، مسئله فلسطین و تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره مردم غزه، کمک رسانی به مردم فلسطین و غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است.
سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد گفت: این سفر به دعوت پوتین و با هدف رایزنی در خصوص مسائل حساس منطقه و برای گسترش روابط دو کشور در حوزه های مختلف انجام می‌شود.در این سال‌ها گام های خوبی برای توسعه روابط دو کشور و منافع منطقه برداشته شده است .هر دو کشور نگاه مان به صلح و ثبات در منطقه است و نسبت به مسائل منطقه و فرامنطقه ای نگاه و نظر مشترک داریم. تقویت خطوط انرژی و صنعتی و کشاورزی و حوزه های مشابه از موارد همکاری دو کشور ایران و روسیه است.
وی تاکید کرد: تلاش فوری برای قطع بمباران غزه و رفع محاصره مردم غزه و کمک رسانی به فلسطین و رسیدن مردم فلسطین به حقوق حقه از جمله رایزنی ها در این سفر خواهد بود.
رییس‌جمهور افزود: همکاری‌های ایران و روسیه در بستر اتحادیه اوراسیا و سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس ادامه یافته است، در جهت توسعه اقتصادی و تجاری این همکاری‌ها گام‌هایی برداشته شده اما همچنان برای توسعه این روابط زمینه وجود دارد.
رئیسی ادامه داد: حوزه انرژی و تقویت خطوط انرژی، حوزه صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان و حوزه های مشابه از موارد همکاری ایران با کشور روسیه است. 
رییس جمهور تاکید کرد: اراده دو کشور در جهت اجرای پروژه کریدور شمال و جنوب است و یکی از محورهای مذاکره، افزایش سرعت اجرای این پروژه است.
وی گفت: مساله مهمی که امروز همه منطقه و امت اسلامی و همه انسان های آزاده را نگران کرده است جنایاتی است که نسبت به غزه و مردم مظلوم مقتدر فلسطین رخ می دهد بنابراین از محورهای مهم مذاکرات ایران و روسیه مسئله فلسطین و تلاش فوری برای قطع بمباران غزه، رفع محاصره مردم غزه، کمک رسانی به مردم فلسطین و غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین است.
آیت الله رئیسی افزود: رایزنی هایی در سطح کشورهای مختلف صورت گرفته است و در این سفر حتما از مسایل مهمی که دنبال خواهیم کرد مساله فلسطین و موضوع غزه است.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام قبلی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه 15 آذر) و یک روز پیش از میزبانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، به دو کشور مهم حوزه خلیج فارس سفر می کند که این سفر در شرایط کنونی بین المللی، معنایی فراتر از سفرهای صرفا دوجانبه دارد و نشانه ای دیگر از شکل گیری نظم نوین جهانی است.
  • نویسنده :
  • منبع :