19 دی: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از انهدام دو باند سارقان خودروی پراید و سیم و کابل و کشف هفت دستگاه خودروی مسروقه در این استان خبر داد.
سرهنگ "جعفر عباسعلی پور" روز پنجشنبه درتشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت فردی به هویت معلوم مبنی برسرقت خودروی پراید وی و با توجه به اهمیت آن و اینکه احتمال سرقت‌های بیشتری در این خصوص متصور می باشد، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه و اظهارات شاکی مشخص شد مالباخته برای خرید شیرآلات ساختمانی به مغازه‌ای واقع در یکی از خیابان‌های سطح شهر مراجعه و خودروی مذکور را پارک و پس از گذشت ۱۵ دقیقه به خودرو مراجعه که متوجه سرقت آن می شود.
عباسعلی پور ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان و با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و نیز با همکاری ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم نسبت به کنترل محورهای ورودی استان اقدام و نهایتاً خودروی موصوف را شناسایی که راننده به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در ادامه ماموران به تعقیب و گریز خودروی مذکور پرداخته و موفق شدند خودرو را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند.
عباسعلی پور بیان داشت: در بازرسی صورت گرفته از خودرو، اموال مسروقه شامل "باطری، پنل ضبط، کیف ابزارآلات و غیره" کشف و جهت بررسی دقیق تر به پلیس آگاهی استان قم منتقل شد. رئیس پلیس آگاهی استان قم ابراز داشت: در بازجویی بعمل آمده از متهمان در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بودند اما با وجود دلایل و مدارک موجود و انجام تحقیقات علمی، در نهایت به هفت فقره سرقت خودروی پراید در سطح استان اعتراف کردند و در ادامه خودروی مسروقه نیز تحویل مالباخته شد.
انهدام باند سارقان سیم و کابل
رئیس پلیس آگاهی قم همچنین در خصوص انهدام باند سارقان سیم و کابل اداره مخابرات و کشف ۴۰ فقره سرقت در این رابطه گفت: در پی وقوع سرقت‌ها بویژه سرقت تجهیزات ادارات دولتی "برق و مخابرات" در سطح استان و به تبع آن قطعی شبکه و تلفن های خانگی که باعث ایجاد خسارات فراوان به اداره مخابرات و عموم مردم شد، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و ایجاد جود ناامنی و نارضایتی در بین شهروندان بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.
عباسعلی پور ادامه داد: در این رابطه کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به یک نفر که در یک واحد ضایعاتی مشغول به کار بوده مشکوک شده و برای بررسی بیشتر موضوع به محل مورد نظر اعزام و وی را به پلیس آگاهی استان قم منتقل می‌کنند.
وی اضافه کرد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد نامبرده در زمینه خرید و فروش سیم و کابل اداره مخابرات فعالیت دارد و علاوه بر فعالیت در گاراژ ضایعاتی اقدام به تهیه یک باب انبار برای نگهداری اموال مسروقه کرده‌است و بصورت پنهانی اقدام به خرید اموال مورد نظر می‌کند.
وی بیان داشت: در ادامه با تلاش کارآگاهان محل انبار نگهداری اموال مسروقه نیز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی استان به محل مورد نظر اعزام شدند.
رئیس پلیس آگاهی قم گفت: در بازرسی از انبار موصوف، مقادیر قابل توجهی انواع سیم و کابل مخابراتی، خطوط LAN و غیره کشف شد.
وی گفت: با انجام تحقیقات تکمیلی و گسترده خریدار اموال مسروقه که از پیمانکاران سابق اداره مخابرات می باشد و در زمینه سرقت سیم و کابل فعالیت دارد نیز شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: در بازجویی بعمل آمده از سارقان ابتدا منکر هرگونه بزه انسابی شدند ولی نهایتاً با وجود مدارک، شواهد و مستندات موجود، به ۴۰ فقره سرقت در این رابطه اعتراف کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :