۱۹ دی: امام جمعه قم از مسوولان خواست در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو زمینه جلب رضایت عمومی مردم را فراهم کنند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: اگر دنبال سبک زندگی سالم که مورد نیاز امروز جامعه ما است هستیم، راه و رسم زندگی فاطمه (س) در ابعاد مختلف عبادی، سیاسی، فرهنگی و حجاب و عفاف باید در پیش گرفته شود.
خطیب جمعه قم افزود: مسؤولیت شناسی و ساده زیستی از ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) است و ولایتداری فاطمه (س) الگویی برای همگان است.
وی با اشاره به هفته معلولان و مشکلات آنان گفت: بخشی از جامعه ما مبتلا به معلولیت جسمی و روانی هستند که باید به مشکلات آنان رسیدگی شود و افراد خیرخواه در کمک رسانی به این معلولان باید پای کار بیایند.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پاداش خدمت رسانی به معلولان گفت: افرادی که امکان نگهداری معلولان بد سرپرست و بی سرپرست را دارند، مدتی از این افراد نگهداری کنند که ثواب و اجر زیادی نزد خداوند دارد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حوادث اخیر غزه گفت: پس از آتش بس ۷ روزه، شاهد حملات شدیدتر نسبت به دور اول از سوی رژیم اشغالگر قدس هستیم که این امر پس از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت.
خطیب جمعه قم افزود: دشمنان می‌خواستند که حماس و حزب الله را از بین ببرند، اما امروز قدرت حزب الله چندین برابر شده و به زودی شاهد خواهیم بود که خداوند آنان را به سزای اعمالشان می‌رساند.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: آمریکا به دنبال دوگانه سازی در بین امت اسلام بود و می‌خواست جنگ سنی و شیعه راه بیندازد، اما پشتیبانان اصلی در معرکه غزه شیعیان حزب الله، یمن و عراق هستند.
وی ادامه داد: امروز یمنی‌های غیور، کشتی‌های اسرائیلی را توقیف می‌کنند و اسرائیل در عرصه اقتصاد لطمه‌های زیادی دیده است و ۵۰۰ هزار شهرک نشینان صهیونیست آواره شدند و همین میزان مهاجرت معکوس صورت می‌گیرد و رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده که تاکنون ۵۳ میلیارد دلار هزینه جنگ کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امروز نقشه‌های زیادی برای غزه طراحی کردند که باید از این توطئه‌ها پیش گیری کرد تا بعداً افسوس خورده نشود و نظر ایران این است که باید همه پرسی در فلسطین برگزار شود و نتیجه هر آنچه شد عمل شود.
امام جمعه قم اضافه کرد: در سال گذشته برای یک خانم در ایران معرکه‌های زیادی به راه انداختند و امروز هزاران نفر از کودک و زن در غزه به خاک و خون کشیده می‌شوند، اما هیچ گونه عکس‌العملی از سوی سران کشورهای غریی نشان داده نمی‌شود.
آیت الله حسینی بوشهری، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند امسال گفت: در کشور مشکلاتی داریم اما این امر مردان و زنان انقلابی را در ماندن در صحنه باز نمی‌دارد و از مسؤولان انتظار داریم جلب رضایت عمومی مردم را فراهم کنند تا مشارکت خوبی در انتخابات را شاهد باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :