19 دی: مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به افزایش مصرف گاز با توجه به کاهش دمای هوا طی روزهای اخیر گفت: برای مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از قطعی احتمالی گاز در بخش خانگی، ‌گاز ۷۰۰ ویلای خالی از سکنه استان قطع شد.
قاسم مایلی رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ویلاهایی شامل خانه هایی است که علاوه بر اینکه کسی در آنها سکونت نداشت مشعل بخاری های گازی منازل روشن بوده و موجب هدر رفت انرژی گاز در این فصل سرد سال می شده است.
وی توضیح داد:‌ در حال حاضر براساس آمارها ۲۵۰ هزار ویلا در مازندران وجود دارد که با بررسی وضعیت سکونت این اماکن خوش نشینی در صورت خالی از سکنه بودن، ‌گاز این ویلاها نیز قطع می شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص میزان مصرف گاز در زمان حاضر گفت که در حال حاضر روزانه ۳۰ ملیون مترمکعب گاز توسط مشرکان خانگی، ‌اداری و صنعتی در این استان مصرف می شود در حالیکه تا پیش از برودت هوا میزان مصرف روزانه گاز ۱۶ میلیون متر مکعب بود.
مایلی رستمی اظهار داشت: همچنین برای تداوم مدیریت مصرف گاز در فصول سرد سال در صورتی که ادارات، ‌مراکز آموزشی، سازمان ها، ‌واحدهای تجاری و حتی مطب پزشکان مصرف بی رویه گاز داشته باشند و یا در زمانی که در محل حضور ندارند گاز واحد روشن باشد گاز این مجموعه ها نیز قطع می شود.
مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود و جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

  • نویسنده :
  • منبع :