19 دی: وزارت بهداشت اعلام کرد در اطلاعیه ای با اعلام اینکه حضور وزیر بهداشت در اتاق عمل جراحی بیمارستان فردیس کرج در روز افتتاح این بیمارستان با رعایت ضوابط شرعی و شیوه نامه های بهداشتی بوده است.
بیمارستان شهید سلیمانی فردیس کرج پس از ۱۲ سال روز جمعه - ۱۷ آذرماه - در جریان سفر استانی رییس جمهور به استان البرز افتتاح شد؛ در جریان افتتاح این بیمارستان، وزیر بهداشت در یکی از اتاق های جراحی بیمارستان حضور یافت و گزارشگر صدا و سیما نیز اقدام به تهیه گزارش کرد.
برخی رسانه‌ها این اقدام را خلاف ضوابط بهداشتی و رعایت حقوق و حریم بیمار قلمداد و انتشار چهره نوزاد را مغایر با حقوق کودک دانستند.
در این ارتباط روابط عمومی وزارت بهداشت روز شنبه توضیحاتی در این زمینه ارایه کرد و نوشت: خبرنگار صداوسیما در جریان بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پنج اتاق عمل جراحی بیمارستان تازه افتتاح شده شهید سلیمانی فردیس، در یکی از این اتاق های عمل حاضر شده و ضمن به تصویر کشیدن نوزادی تازه متولد شده در گوشه‌ای از اتاق عمل با وزیر بهداشت مصاحبه کرده است.
در این اطلاعیه آمده است:
۱. بازدید و حضور یاد شده در اتاق عمل جراحی (و نه اتاق زایمان) با رعایت کامل ضوابط شرعی و شیوه نامه های بهداشتی پس از اتمام عمل جراحی سزارین و وقوع تولد نوزاد صورت گرفته است؛ نه در حین آن.
۲. به تصویر کشیدن نوزاد از سوی خبرنگار، با اخذ رضایت قبلی از خانواده بیمار بوده است.
۳. در حین بازدید و تصویر برداری، هیچ گونه مواجهه ای با مادر نوزاد صورت نگرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :