19 دی: مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه تلاش وزارت بهداشت این است که تا قبل از پایان سال، ۲۵ هزار نیروی جدید مشغول به کار شوند و اسامی واجدان شرایط استخدامی پس از انجام مصاحبه و با احتساب نمره کتبی آزمون، اعلام و سایر مراحل اداری و گزینش برای آنها طی می‌شود.
به گزارش وبدا، سیف الله مرادی اظهار داشت: آزمون کتبی استخدامی وزارت بهداشت برای بکارگیری ۲۵ هزار نیروی جدید، ۲۸ مهر برگزار و یک ماه بعد، نتایج اولیه آن اعلام شد.
وی ادامه داد: در یک فرصت ۲۰ روزه، اطلاعات داوطلبان مانند تاهل، مدارک تحصیلی، شرایط احراز و امتیاز کرونا، بررسی و پس از آن، سه برابر ظرفیت قطعی، برای مصاحبه دعوت می‌شوند.
مرادی افزود: با مذاکراتی که با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشته‌ایم، مقرر شد که پس از انجام مرحله اول آزمون، برای دومین مرحله و استخدام ۲۵ هزار نفر دوم از مجموع ۷۵ هزار نفر، با هماهنگی این سازمان، فراخوان داده شود.
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت با اشاره به بازنشستگی ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای وزارت بهداشت در سه سال گذشته، یادآور شد: در این مدت به ازای نیروهای بازنشسته، مجوزی برای استخدام در وزارت بهداشت داده نشده است البته جایگزین کردن نیرو به جای آنها، نیازی به بحث و نظرات کارشناسی نیست و اطلاعات این افراد به راحتی از سوی صندوق بازنشستگی یا سازمان‌های بیمه‌گر پایه، به سازمان امور استخدامی، قابل ارائه است.
مرادی تصریح کرد: جایگزینی نیروهای جدید به ازای بازنشستگان وزارت بهداشت، نیاز فعلی مجموعه نظام سلامت است و توسعه بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و بهره‌برداری از ۲ هزار طرح بهداشتی در طول ۲ سال گذشته، همزمان نیازمند تامین و استخدام نیروست که با همکاری مجموعه دولت در حال انجام است.
وی تعداد کارکنان شرکتی وزارت بهداشت را ۸۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: منتظر تعیین تکلیف طرح ساماندهی نیروی انسانی هستیم و انتظار داریم تصویب و تایید این طرح، به سرعت انجام و این نیروها مشمول تبدیل وضعیت شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :