19 دی: مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده آب دریای عمان پایان سال ۱۴۰۵ به مشهد می‌رسد.

محمدحسن اسدی اظهار کرد: کارخانه ساخت لوله جهت تسریع در تأمین لوله موردنیاز خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌های جنوبی و رضوی احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده در پایان سال ۱۴۰۳ و حداکثر تا اوایل سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به زاهدان خواهد رسید؛ در این راستا افق پیش‌بینی‌شده برای رسیدن آب به مشهد مقدس پایان سال ۱۴۰۵ است.

وی با بیان اینکه ۲۰ پیمانکار در مسیر خط انتقال آب از چابهار تا مشهد مقدس در حال فعالیت هستند، افزود: جبهه‌های در حال اجرای این پروژه شامل لوله‌گذاری، ساخت آبگیر، آب‌شیرین‌کن و پمپاژ است که هم‌اکنون در تمام جنبه‌‏ها پیمانکاران در حال فعالیت هستند.

اسدی تصریح کرد: هدف‌گذاری اولیه ما انتقال آب به زاهدان است، در این راستا ۱۰ پیمانکار با ظرفیت ۲ کیلومتر لوله‌گذاری در روز فعال هستند که ظرفیت بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن با تأکید بر اینکه پروژه انتقال آب از دریای عمان با توان مهندسان ایرانی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: اقدام خوبی که با حضور استاندار خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شد این بود که تصمیم گرفته شد با دستور وزیر صمت یک کارخانه لوله‌سازی در شهر زاهدان برای این پروژه احداث کنیم تا عملیات ساخت تسریع شود.

وی به وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در مقیاس کل ۱۲و نیم درصد است، با این حال سه پیمانکار در استان خراسان رضوی، عملیات انشعاب آب، مسیر سازی و حفر تونل را از قائن تا مشهد دنبال می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :