19 دی: هم میهن، عکسی از یک بیانیه ای با امضای حسین الله کرم را منتشر کرده که در آن برای تشکیل یک حزب جدید فراخوان داده شده است.
حزب جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی، جهت اعلام موجودیت در روز سه شنبه ۲۱ آذر، در محل مسجد جامع امام موسی بن جعفر، نشست خبری گذاشت.
همچنین بیان فردا در خبری نوشت: حزب جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی (رزما) اعلام موجودیت می‌کند.
به گفته‌ی حسین الله کرم که دبیر هیئت موسس این حزب است، جمعیت رزما برای فعالیت، مورد تایید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور قرار گرفته است.
او ابراز امیدواری کرده است که این حزب «در راستای اجرای فرامین امام خامنه‌ای، حضور گسترده پیشکوستان جهاد و مقاومت را تحقق بخشد»
الله کرم سال‌ها با عنوان رهبر معنوی جریان حزب‌الله فعالیت می‌کرد که در شهرهای مختلف با عناوینی از جمله انصار حزب‌الله در تهران خود را زیر مجموعه‌ی حسین الله‌کرم می‌خواندند اما او هیچگاه مسئولیت آنها را نمی‌پذیرفت.
این برای اولین بار است که او به صورت رسمی در چارچوب یک تشکل قانونی در حال فعالیت است. تا پیش از این مجموعه‌ی منتسب به حزب الله خود را در چارچوب قوانین محدود نمی‌دانست و رفتارهای خود را با عناوینی از جمله «امر به معروف» توجیه می‌کرد.
در دهه‌های هفتاد و هشتاد از این نیروها به عنوان «گروه فشار» نام برده می‌شد که به صورت غیررسمی تجمعاتی را شکل می‌دادند و یا تجمعات دیگران را بر هم می‌زدند.

  • نویسنده :
  • منبع :