یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «دست برترِ مقاومت» به قلم محمود اکبری بدین شرح است:

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، با استناد به ماده 99 منشور سازمان ملل متحد، از نهاد مذکور درخواست کرده تا به صورت فوری در نوار غزه آتش‌بس اعلام شود.
دبیر کل با استناد به این ماده، اعضای شوای امنیت را به جلسه‌ای فوری دعوت می‌کند تا اقدامی اضطراری را انجام دهند. این اقدام اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد از سوی شمار قابل توجهی از ناظران و تحلیلگران، حرکتی شجاعانه توصیف شده است.
همانطور که پیشتر نیز بسیاری از تحلیلگران اشاره می‌کردند، با فرسایشی شدن جنگ غزه، رژیم اشغالگر قدس تا حد زیادی در موقعیت ضعف قرار می‌گیرد و منطق و استدلال‌های آن که با حمایت‌های گسترده جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای غربی نیز همراه هستند، سُست‌بودن و بی پشتوانگی خود را بیش از هر زمان دیگری پیش چشم افکار عمومی جهان قرار می‌دهند.
موضوعی که در کنار عدم پیشرفتِ دستورکارهای ارتش اسرائیل در میدان‌های جنگ غزه، حاکی از این نکته است که میان شعارهای اعلامی صهیونیست‌ها و ادعای پیروزی کردن آن‌ها در جنگ غزه، با آنچه خروجیِ حقیقی جنگ غزه است، فاصله بسیار زیادی وجود دارد. از این رو، اقدام اخیر دبیر کل سازمان متحد علیه صهیونیست‌ها، پالسی روشن از موقعیت شکننده صهیونیست‌ها در رابطه با تداوم جنایات آن‌ها در نوار غزه و دست برترِ مقاومت و ملت فلسطین در مقابله با رژیم اشغالگر قدس بود.
 موضع گیری اخیر آنتونیو گوترش علیه رژیم صهیونیستی، نه فقط رژیم اسرائیل را بی‌آبرو و عصبانی کرد، بلکه حامل هزینه‌های راهبردی برای دولت آمریکا و دیکر دولت‌های غربی نیز بوده است. در واقع، از حیث سیاسی و دیپلماتیک، نه فقط اسرائیل، بلکه حامیان غربی آن نیز با ضربه‌ای قابل توجه رو به رو شدند و هزینه‌های تداوم حمایت‌های آن‌ها از اسرائیل، به ویژه از حیث بین المللی و فشارهای افکار عمومی داخلی، به شدت بالا رفته است.
  • نویسنده :
  • منبع :