19 دی: محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش مازاد دانشگاه‌ها و همچنین اعتبارات اختصاص داده شده از طرف دولت برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اعتباراتی را برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی پیش‌بینی کنیم.
محمدعلی زلفی گل امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکلات خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی گفت: دیروز شخص ریاست محترم جمهوری از ما خواسته بود که پیشنهادات خود را درباره موضوع خوابگاه‌های متاهلی مطرح کنیم که ما در نامه‌ای امروز آن را خدمت آقای رئیس جمهور تقدیم کردیم. بعضی اقدامات هم که دست خود ما بود انجام دادیم.
زلفی گل تصریح کرد: مثلا دانشگاه تهران یک خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقاطی از شهر داشت که از طریق مولدسازی فروختند و خوشبختانه ۷۰ درصد آن اعتبار را برای خوابگاه متاهلی اختصاص دادند و الان ۵۰۰ واحد در داخل پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است و قول داده‌اند که ۱۴ ماهه این ۵۰۰ واحد را به ما تحویل دهند.
وزیر علوم بیان داشت: همین الان هم یک کارگروه مولدسازی برای دانشگاه یزد مجوز فروش بعضی از املاکی را که در داخل شهر بود، گرفتند تا بفروشند و پول آن را کامل برای خوابگاه متاهلی بیاورند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش اموال مازاد و اعتباراتی که دولت بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص می‌دهد، تا آنجایی که می‌توانیم خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم.
وی افزود: در هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، حکمی در برنامه هفتم توسعه مصوب شده که معادل ۱۵ درصد اعتبارات کل دانشگاه‌ها برای امور پژوهشی و ۵ درصد هم برای امور فرهنگی اختصاص پیدا کند. عزیزان سازمان برنامه و بودجه قول داده‌اند که این مبالغ را در ردیف بودجه هر دانشگاهی پیش‌بینی کنند و اگر این اتفاق بیفتد سال آینده مقدمات خیز علمی جدید فراهم خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :