19 دی: ترکیه از تکمیل ۱۷۰ کیلومتر از دیوار امنیتی در شرق این کشور در مرز با ایران خبر داد.
خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، بخش بزرگی معادل ۱۷۰ کیلومتر از دیوار امنیتی که در شرق این کشور در مرز با ایران با هدف جلوگیری از گذرهای غیرقانونی، قاچاق و نفوذها از مرز در دست احداث بود، تکمیل شده است.
خبرگزاری آناتولی نوشت، ساخت کلیت این دیوار امنیتی، برج‌های دیده‌بانی و حفر خندق‌های مربوط به آن در استان وان در شرق ترکیه با هدف تامین امنیت ۲۹۵ کیلومتر مرز مشترک این استان ترکیه با ایران و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی همچنان ادامه دارد.
به نوشته این خبرگزاری، تیم‌های اجرایی این پروژه دیوار امنیتی مرزی که هدف از آن جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی افراد  اعلام شده، تاکنون احداث ۱۷۰ کیلوتر از این دیوار را تکمیل کرده‌اند.
تیم‌های ویژه اعزامی از شهر آنکارا، پایتخت ترکیه نخست به پاکسازی مین‌ها در طول این مرز پرداختند تا این دیوار را ایمن‌تر و حفر خندق‌ها را میسر کنند. پس از آن بلوک‌های سیمانی پیش‌ساخته با ماشین‌آلات سنگین در این منطقه مرزی کار گذشته می‌شوند.
در گزارش خبرگزاری آناتولی تصریح شد، ترکیه تدابیر امنیتی سختی به منظور جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی از مرز، مهار قاچاق و جلوگیری از نفوذ به اجرا در آورده است.
نیروهای امنیتی ترکیه به منظور اجرای این تدابیر از فن‌آوری‌ها و توانمندی‌های داخلی تولید شرکت نظامی «آسلسان» این کشور استفاده می‌کنند. آنها همچنین از پهپاد برای شناسایی و تجسس استفاده می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :