19 دی: مدیر طرح سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: ۶۹ دوره حراج خرده‌فروشی در استان‌های مختلف برگزار شد که کالاهای عرضه شده در این حراج‌ها ۱۲ میلیارد تومان فروخته شد.
«حسن خالقی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حراج‌های خرده‌فروشی از خردادماه امسال با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد و از این زمان تا کنون ۶۹ دوره حراج خرده‌فروشی برای انواع لوازم خانگی و تجهیزات برقی و الکترونیکی برگزار شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ قلم کالا در این حراج‌ها به فروش رسیده که بیشتر متقاضیان مصرف‌کننده نهایی کالا هستند.
مدیر طرح سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان اموال تملیکی با اشاره به بیش از ۱۵ هزار نفر شرکت‌کننده در این حراج‌ها گفت: شرکت در حراج‌های خرده‌فروشی برای عموم مردم و کارمندان آزاد است و محدودیتی ندارد.
وی ادامه داد: هر شرکت‌کننده با ارائه پیشنهاد قیمت، می‌تواند قیمت‌های پیشنهادی سایر شرکت‌کنندگان را ببیند و این امر رقابت‌ها را شفاف می‌کند.
خالقی با بیان اینکه قیمت کارشناسی کالاهای ارائه شده در این سامانه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: قیمت اولیه توسط کارشناسان دادگستری ثبت و بعد قیمت‌ها توسط شرکت‌کنندگان رقابتی می‌شود.
وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این حراج‌ها جلوگیری از انحصار قیمت‌ها در بازار و دسترسی آسان برای خرید کالاها توسط خانوارهاست.


  • نویسنده :
  • منبع :