19 دی: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جذب ۴۰۰ نیروی جدید در این وزارت‌خانه خبر داد و گفت: ۸۵ درصد این نیروها در استان‌ها جذب می‌شوند.

سیدمحمود اسلامی امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار حوزه فرهنگ و هنر کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان در مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور لحاظ شده است که به برکت سفر رئیس‌جمهور هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که بخش اعظم آن تخصیص پیدا کرده است و تمام تلاش ما این است که این پروژه‌ها تا پایان دولت این پروژه‌ها به پایان برسد.

وی گفت: بررسی و رفع مسائل و مشکلات همکاران از اولویت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه روزهای سه‌شنبه در وزارتخانه ملاقات عمومی از ساعت ۹ تا ۱۲ در این معاونت برقرار است، افزود: همکاران می‌توانند برای بررسی مشکلاتشان در ساعات مقرر مراجعه کنند.

اسلامی درباره جذب نیروی انسانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ بیش از دو هزار نیرو تا کنون از وزارت ارشاد خارج شدند و کل جذب در این وزارتخانه در فاصله ۱۰ سال به ۶۰۰ نفر نمی‌رسد و این تعداد در دولت سیزدهم زیر ۵۰ نفر است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته با تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که صورت گرفت، پس از جلسات متعدد کارشناسی و پیگیری‌های مجدانه وزیر در دولت، سرانجام سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه را بر اساس آزمون سراسری صادر کرد که در مرحله اول ۴۰۰ نیرو جذب قطعی شده است که از این ۴۰۰ نیرو جذب ۸۵ درصد نیروها به استان‌ها تخصیص داده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جذب ۴۰۰ نیرو به‌صورت نخبگانی است و شرایط عمومی و اختصاصی دارد، افزود: در هفته اول دی‌ماه فراخوانی از طریق پایگاه وزارت فرهنگ و ارشاد و بنیاد نخبگان اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :