19 دی: وزیر امور خارجه در گفت‌ وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه پاکستان، ضمن تبادل‌نظر درباره تحولات جاری فلسطین و تقویت همکاری‌های امنیتی - مرزی بین دو کشور، از همتای پاکستانی خود خواست عاملان حمله راسک را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کند.
حسین امیرعبداللهیان دوشنبه شب در گفت‌ وگوی تلفنی با جلیل عباس جیلانی سرپرست وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تاکید کرد: رژیم اسراسییل با ایجاد شرایط وخیم انسانی و نسل کشی در غزه بار دیگر به دنیا نشان داد که به هیچ قاعده انسانی و بین‌المللی پایبند نیست.
وی افزود: بی تردید مردم فلسطین و مقاومت برنده نهایی این نبرد هستند.
وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به حمله تروریستی یکی از گروهک ها به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک که به شهادت ۱۲ تن و زخمی شدن هفت پرسنل پرتلاش نیروهای انتظامی کشور منجر شد، از طرف پاکستانی خواست تا کشورش گروهک مذکور را به عنوان یک گروه تروریستی مورد شناسایی قرار دهد.
امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت تقویت همکاری مشترک برای توقف این قبیل اقدامات تروریستی و تضمین امنیت مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.
وزیر خارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی عمیق از وخامت وضعیت انسانی در غزه و استمرار بمباران مردم بی گناه اظهار داشت: موضع مشترک ایران و پاکستان همبستگی کامل با مردم فلسطین است.
جلیل عباس جیلانی همچنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به پاسگاه مرزی ایران، مراتب تسلیت دولت و ملت پاکستان را ابراز و با خانواده های قربانیان این حادثه اظهار همدردی کرد.
وی با بیان اینکه تروریسم خطر مشترک برای ایران و پاکستان و منطقه است و مقابله با این پدیده نیازمند همکاری نزدیک دو کشور است، اطمینان داد که دولت متبوعش از هیچ کوششی برای دستگیری عوامل این اقدام تروریستی دریغ نخواهد کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :