19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایشگاه مطبوعات قبل از انتخابات و بعد از دهه فجر برگزار خواهد شد و فرصتی برای ارتباط اصحاب رسانه با مردم و مسئولان است.
محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه روز امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشاپیش فرا رسیدن شب یلدا را تبریک می گویم و امیدوارم باعث افزایش مهر و محبت بین ایرانیان عزیز شود، گفت: دو شنبه میهمان شهید عزیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم و الحمدالله اصحاب هنر، رسانه و همکاران بنده در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد و نهادهای تابع استقبال شایسته ای از این شهید بزرگوار کردند و ان شاءالله همه ما در دنیا و اخرت از برکات شهدا و اولیاءالله بهره مند شویم.
بیش از ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور در بخش بین الملل جشنواره فجر ثبت نام کرده‌اند
وی با بیان اینکه ما وارد فصل جشنواره ها شده ایم و به زودی در یک نشست خبری جزئیات دقیق را از مجموعه جشنواره های پیش روی فجر و سایر رودیدادهای فرهنگی و هنری ارائه خواهم کرد، افزود: سینما حقیقت آغاز شده است و جشنواره فیم فجر در بخش بین الملل مراحل ثبت نام را آغاز کرده و بیش از ۶۲۱ فیلم از ۸۷ کشور ثبت نام کرده اند. در حوزه آثار تجسمی و جشنواره هنرهای تجسمی، ده هزار و هفتاد و شش اثر ثبت شده است که الحمدالله اعداد بسیار خوبی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: بعد از چندین سال وقفه جشنواره مطبوعات و رسانه های کشور در ایام پیش رو و بعد از دهه فجر(قبل از انتخابات) برگزار می شود و این مطالبه شما خبرنگاران عزیز بود، بنده هم وعده داده بودم که نمایشگاه را برگزار کنیم از این رو هماهنگی های آن صورت گرفت و نمایشگاه بزرگ مطبوعات، رسانه ها و خبرگزاری ها با قوت برگزار خواهد شد.
اسماعیلی برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصتی مناسب برای ارتباط بیشتر اصحاب رسانه با مردم و منتقدان برای گفتگوی گرم، داغ و در عین حال با رعایت اخلاق حرفه‌ای دانست.
وی با بیان اینکه شنبه مراسم ویژه ای در محوطه ای تئاتر شهر خواهیم داشت و مطالبه بیش از سی و چند ساله اصحاب و هنرمندان تئاتر برآورده شده است، اظهار کرد: ما یک حائلی را در مجموعه تئاتر شهر برای بهره مندی بیشتر هنرمندان ایجاد خواهیم کرد و در همین جا از خبرنگاران هم دعوت می کنم در این مراسم حضور یابند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یک باز طراحی در آنجا نیز صورت گرفته و یک اجرای سرباز هم نیز از سوی همکاران ما در مجموعه شهری انجام می شود که روی هم رفته اتفاقات مبارک برای حوزه هنر کشور است و باعث اقدامات مبارک هنری و فرهنگی خواهد شد.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آماری از فروش فیلم های سینمایی دارد و استقبال مردمی از سینما به چه اندازه رشد کرده است؟، افزود: حوزه سینما یک سال بی نظیر را تجربه می کند. پیش بینی همکاران من در سازمان سینمایی این است، فروش بلیط به بیش از ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید و تا ۳۳ میلیون پیش بینی می شود. در بهترین سالها ۲۶، ۲۷ میلیون نفر بوده است!
پیش‌بینی می‌کنیم که در آمد حاصل از فروش فیلم‌ها به بیش از هزار میلیارد برسد
وی گفت: در مورد فروش فیلم ها نیز پیش بینی می شود که به بیش از هزار میلیارد برسد.همکارانمان در چند روز آینده جشنی را برای تقدیر از استقبال گسترده مردم از سینمای کشور  برگزار می کنند، ضمن آنکه آثار طنز و دینی هم با استقبال مواجه شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه سینما، بنای ما این است که تا نوروز تعداد سینماهای کشور به عدد ۹۰۰ برسد. عمده سینماها هم به فناوری های نوین مجهز هستند و در کنار آن سالن های بزرگ و پرسالن توسط بخش خصوصی و همکاران ما در سازمان تبلیغات افتتاح شده است.
اسماعیلی درباره اکران فیلم پالایشگاه هم گفت: سال گذشته بود که با همکاری وزارت نفت این کار انجام شد و در روزی که پیکر شهید محمد جواد تندگویان به کشور برگشت ما نمایش عمومی فیلم پالایشگاه را آغاز میکنیم که یکی از مقاطع مهم دفاع مقدس و نقش آفرینی این شهید بزرگوار در ضنعت نفت را در حرکت مجاهدانه به تصویر می کشد؛ ان شاءالله مردم از این فیلم استقبال کنند که با همکاری و پشتیبانی وزارت نفت و توسط بنیاد سینمایی فارابی هم تولید شده است.
وی همچنین درخصوص تهیه سند موسیقی، اظهار کرد: بنا این است که در دولت انقلابی و مردمی بسیاری از وعده های روز زمین مانده حل شود. بیش از ۴۵ سال که از پیروزی انقلاب می گذرد هیچ سندی بالادستی در حوزه موسیقی نداشتیم. الحمدالله این اتفاق افتاد و مبانی فقهی این سند مبتنی بر آرا فقهی رهبر انقلاب، امام و مراجع تنظیم شده است و گروه های حوزوی قوی هم با ما همکاری کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از خانه موسیقی، مدیر عامل آن و شعرای جوان و پیشکسوت، گفت: دیروز و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند تصویب شد و ان شاءالله با ابلاغ از سوی رئیس جمهور محترم یک گام بلند برداشته می شود و شورای ملی موسیقی تشکیل خواهد شد و امیدواریم این حوزه به ارتقاء کمی و کیفی متناسب با آرمانهای انقلاب اسلامی دست یابد.
پاسخ اسماعیلی به حواشی صدور مجور کتاب استاد شفیعی کدکنی
وی همچنین در واکنش  به ماجرای مجوز کتاب شفیعی کدکنی با خواندن شعری از او، :با بیان اینکه آقای «شفیعی کدکنی» شاعر بی‌نظیری است و استاد بنده در دانشگاه است، افزود: ما نسبت به آقای دکتر، حس تعظیم داریم و در مورد حواشی پیش‌آمده در خصوص مجوز انتشار کتاب جدید ایشان، خبر رسانی دوستان‌مان ایراد دارد.
وی با اشاره به اینکه هر اثری فرآیندی دارد؛، افزود: ما ۲۵۵ هزار درخواست مجوز کتاب داریم، به غیر از نیم درصد، در این دو سال به همه مجوز دادیم. کتاب جدید او هم مانند بقیه، فرآیند خود را طی می‌کند و در به وجود آمدن این حواشی، یک شیطنت خبری صورت گرفته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استاد شفیعی کدکنی، از افتخارات ما محسوب می شود و دوستان رسانه‌ای نباید با حُب و بغض‌های سیاسی، این بی اخلاقی فرهنگی را انجام دهند. دوستان ما در رسانه‌ها باید رعایت کنند و به مفاخر احترام بگذارند.
  • نویسنده :
  • منبع :