19 دی: معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه برای نگهداری جاده‌ها روش‌های مختلف تامین مالی وجود دارد، گفت: فعلا در آزادراه‌ها عوارض دریافت می‌کنیم.
رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری امروز چهارشنبه 29 آذر در سومین و آخرین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری اظهار کرد: اسفند سال گذشته و با همکاری پلیس راه ۸۸۰ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شد.
وی بیان داشت: تا امروز اصلاح ۱۸۳ نقطه حادثه خیز اجرایی شده و ۲۲۰ نقطه دیگر را تا پایان سال اجرایی خواهیم کرد و به طور قطع تا پایان سال در مجموع ۴۰۰ نقطه به پایان خواهد رسید.
اکبری همچنین به اصلاح ۲۸۲ نقطه حادثه‌خیز دیگر توسط سازمان راهداری اشاره کرد که خارج از فهرست پلیس بوده است که با احتساب آنها، تا پایان آذر ماه ۴۶۵ نقطه اصلاح شده است.
وی یادآور شد: استانداری‌ها موظف شده‌اند برای نصف دیگری از نقاط باقیمانده حادثه خیز تامین مالی انجام دهند.
معاون راهداری سازمان راهداری در ادامه با تاکید بر اینکه مخارج نگهداری جاده‌های کشور باید تامین تا وضعیت جاده‌ها مطلوب شود، بیان داشت: روش‌های مختلفی برای تامین مالی پایدار جاده‌ها در جهان وجود دارد که اخذ عوارض از خودروها، عوارض سوخت و عوارض جاده‌ای از جمله آنها است. در حال حاضر در کشورمان تنها اخذ عوارض از جاده‌ها اجرایی می‌شود.
اکبری گفت: مخارج نگهداری جاده‌های کشور باید تامین شود تا در وضعیت مناسب قرار داشته باشند.
وی ادامه داد: در کشور‌های دیگر روش‌های مختلفی برای تامین منابع پایدار استفاده می‌کنند که شامل عوارض سوخت، جاده و خودرو است.
معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه این مسئله چیزی نیست که تازه کشف شده باشد، افزود: پیشنهاداتی برای دریافت عوارض از جاده‌ها و بزرگراه‌ها مطرح شده که شرایط آن فراهم نشد.
اکبری تاکید کرد: فعلا فقط در آزادراه‌ها عوارض دریافت می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :