19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با وزیر روابط خارجی آفریقای جنوبی ،اعلام مواضع قوی و صریح دولت و ملت این کشور در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود.
در گفت وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با نالدی پاندور وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی، برخی موضوعات مورد اهتمام دوجانبه و منطقه‌ای به خصوص و تحولات فلسطین و غزه مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت و گوی تلفنی از روابط رو به توسعه دو کشور ابراز خرسندی کرد و اعلام مواضع قوی و صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود.
امیرعبداللهیان تلاش‌های مشترک دو کشور در عرصه بین‌المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات عملی در راستای توقف جنگ و کاهش رنج مردم مظلوم فلسطین را حائز اهمیت دانست.
نالدی پاندور وزیر روابط خارجی و همکاری‌های بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز در این گفت و گوی تلفنی، به مواضع صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم فلسطین و پایان بخشیدن به تداوم جنایات رژیم اشاره رد و افزود؛ خوشبختانه مواضع دولت آفریقای جنوبی مورد توافق مردم این کشور بوده و در همین راستا دولت آفریقای جنوبی درخواست رسمی خود را برای بررسی و پیگیری جنایات صورت گرفته علیه مردم فلسطین به صورت مکتوب به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :