19 دی: رئیس‌جمهور گفت: شب یلدا شب امید و دلگرمی به آینده است؛ دور هم بودن و از حال هم خبر داشتن، ‌کاری پسندیده است که در این شب انجام می‌شود؛ شب یلدا نوعی شکرگزاری و توجه به خداست.

سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب همزمان با آخرین شب پاییز با حضور در یکی از پادگانهای ارتش در استان گلستان شب چله را کنار جمعی از سربازان گذراند. 

رئیس‌جمهور در این دیدار گفت: شب یلدا در سنت ایرانی، شب حافظ‌خوانی، شعرخوانی و دور هم نشستن و دید و بازدید است.

رئیسی افزود: شب یلدا شب امید و دلگرمی به آینده است؛ دور هم بودن و از حال هم خبر داشتن، ‌کاری پسندیده است که در این شب انجام می‌شود؛ شب یلدا نوعی شکرگزاری و توجه به خداست.

وی در این دیدار ضمن خسته نباشی به سربازان و حافظان امنیت کشور، آیه «أَلا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» و توکل به خدا را آرام کننده دل‌ها دانست و گفت: انسان با همه سختی‌ها وقتی فکر می‌کند در محضر خداست دلش آرام می‌گیرد.

رئیس‌جمهور از دست ندادن اعتماد به نفس را از ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و افزود: در جنگ تحمیلی همه قدرتها از صدام حسین دیکتاتور بعثی عراق حمایت می‌کردند و ایران تنها بود اما بچه‌ها با اعتماد به نفسی که داشتند توانستند پیروز شوند.

رئیسی با بیان یک مثال زمینه خودکفایی دفاعی کشور بوسیله اعتماد به نفس فرزندان ایران، گفت: رهبر معظم انقلاب در زمینه صنایع دفاعی می‌فرمودند زمان جنگ به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند اما امروز به جایی رسیدیم که مقامات کشورها با اذعان به پیشرفته بودن صنایع نظامی ایران، خواستار دستاوردهای دفاعی کشور هستند.

در این دیدار یکی از سربازان با تفال به دیوان حافظ برای رئیس‌جمهور شعرخوانی کرد و یکی از سربازان وظیفه به بیان خاطره‌ای از دوران سربازی خود پرداخت؛ دورانی که تا امروز ۱۰ سال طول کشیده و هنوز تمام نشده است.

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور برای دیدار با مردم، پیگیری مصوبات دور اول سفر استانی و همچنین افتتاح چند پروژه صبح روز پنجشنبه (۳۰ آذر ۱۴۰۲) در آستانه طولانی‌ترین شب سال وارد استان گلستان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :