19 دی: رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تأکید بر زبان فارسی و پرهیز از آموزش زبان و فرهنگ خارجی در کودکستان‌ها، گفت: ممنوعیت آموزش زبان‌های خارجی در مدارس موضوع جدیدی نیست و پیشتر هم وجود داشته، بر اساس ضوابط آموزش زبان خارجی و برگزاری مراسم‌هایی با ترویج فرهنگ خارجی در مهدکودک‌ها تخلف است.
مجتبی همتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره علت ممنوعیت زبان‌های خارجی در مهدکودک‌ها اظهار کرد: ممنوعیت آموزش زبان خارجی موضوعی جدید نیست و پیشتر هم این اقدام مجاز نبوده که ما بگوییم اکنون ممنوعیتی ایجاد شده است، ما تاکید و یادآوری می‌کنیم که زبان خارجی در نظام آموزشی یک سیاستی در قبال آن وجود دارد که باید از دوره متوسطه آغاز شود.
وی افزود: بر این اساس، آموزش زبان خارجی در دوره ابتدایی و پیش از آن یعنی پیش‌دبستان و اوان کودکی نباید جز آموزش رسمی قرار گیرد چراکه زبان فارسی در این دوره اهمیت بیشتری دارد.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: پایه‌های زبان فارسی فرزندان در اوان کودکی و پیش‌دبستان باید تقویت شود به‌خصوص اینکه با مسئله ۲ زبانه بودن در برخی از مناطق مواجه هستیم.
همتی‌فر یادآورشد: پیشتر هم اگر مجموعه‌ای وارد آموزش زبان انگلیسی شده و مهد ۲زبانه‌ای وجود داشته، خطا و به دلیل حداقل نظارت کافی بوده و یعنی ممنوعیت جدید نیست.
وی عنوان کرد: آموزش زبان خارجی و فرهنگ خارجی در برگزاری مراسمات کاملا تخلف و لازم است که برخورد شود.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: همه ضوابط و آیین‌نامه‌های سازمان انتشار عمومی پیدا می‌کند، از جمله شیوه‌نامه اجرایی که در ماده ۵۱ آمده ملاحظات ارزشی، فرهنگی و اجتماعی اعلام شده و همه می‌توانند این موارد را از سایت سازمان را مشاهده کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :