19 دی: معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ­۳۹ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران در پنجشنبه و جمعه و ۶۲ درصد از تصادفات بین ساعات ۱۰ شب تا ۲ بامداد پنجشنبه و جمعه اتفاق می‌افتد.
سرهنگ احسان مومنی گفت: گروه اندیشه ورزی پلیس راهور تهران بزرگ درپی افزایش تصادفات در ۸ ماهه امسال، ۲۰ راهکار کوتاه مدت و زود بازده را در قالب «طرح ۲۰» برنامه ریزی کردند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: طرح ۲۰ از هفته گذشته آغاز شد و در دستور کار تمامی روسای مناطق پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت.
وی گفت: راهکار اول­ برای جلوگیری از تصادفات، آموزش و فرهنگ سازی و راهکار دوم، اعمال قانون و اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی است و برخورد با تخلفاتی که به صورت محسوس و نامحسوس و از طریق دوربین‌ها انجام می‌شود.
این مقام انتظامی افزود: راهکار سوم به مهندسی ترافیک و اصلاحات هندسی راه باز می‌گردد که پلیس راهور تهران بزرگ «طرح ۲۰» را بر اساس این سه راهکار برنامه ریزی کرده است.
سرهنگ مومنی گفت: از هفته دوم مهر ماه تاکنون حدود ۵۴ هزار خودروی متخلفی که اقدام به سرعت و سبقت غیرمجاز و لایی کشی داشتند، اعمال قانون شدند و ۲ هزار و ۹۹۰ دستگاه خودرو در این مدت به پارکینگ منتقل شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :