19 دی: رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع ۱۹۲ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن «Co» در کشور گفت: این حوادث منجر به مسمومیت ۴۶۶ نفر و فوت ۲۶ نفر در هفته گذشته شده است.
جعفر میعادفر روز شنبه با ارائه آمارهایی درباره حوادث ترافیکی و غیرترافیکی هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن با تاکید بر لزوم پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن همزمان با فصل سرمای سال، اظهار داشت: در هفته گذشته ۲۰۴ مورد حادثه غیرترافیکی ویژه مرتبط با انواع مسمومیت‌ها در کشور ثبت شده که منجر به مسمومیت ۴۹۷ نفر و فوت ۲۷ نفر شده است که معادل ۴۰ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است.
سازمان پزشکی قانونی نیز در آبان با هشدار درباره افزایش تلفات گاز گرفتگی در فصول سرد سال، اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور۲۲.۳ درصد رشد داشته است.
افزایش ۱۶ درصدی حوادث ویژه در هفته گذشته
رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ثبت ۷۳۶ مورد حادثه ویژه در طول هفته گذشته در سراسر کشور از افزایش ۱۶ درصدی این حوادث نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از آن خبر داد و گفت: در این هفته ۲۲۰ حادثه ویژه ترافیکی و ۵۱۶ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی در کشور ثبت شد، در این مدت، ۱۹۰ نفر از مصدومان و بیماران به دلیل شدت جراحات در حوادث ویژه جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به خدمت‌رسانی به ۲ هزار و ۸۰ نفر از مصدومان و بیماران حوادث ویژه در هفته گذشته در سراسر کشور، یادآور شد: ۸۷۰ نفر معادل ۴۲ درصد از مصدومان و بیماران حوادث ویژه مربوط به حوادث غیرترافیکی و یک هزار و ۲۱۰ نفر معادل ۵۸ درصد از آنها مربوط به حوادث ویژه ترافیکی بوده‌اند.
به گفته رییس سازمان اورژانس کشور از مجموع 2 هزار و ۸۰ مصدوم و بیمار حوادث ویژه هفته گذشته در کشور، یک هزار و ۷۷۷ نفر به مراکز درمانی اعزام و ۳۰۳ نفر نیز خدمات درمانی را در محل حوادث، دریافت کرده‌اند.
میعادفر از خراسان رضوی با ۳۲ حادثه، مرکزی و فارس با ۱۵ حادثه به عنوان استان‌هایی با بیشترین حوادث ویژه ترافیکی یاد کرد و گفت: در این حوادث، بیشترین مصدومان سوانح ترافیکی به ترتیب مربوط به خراسان رضوی با ۱۸۷ نفر، مرکزی با ۹۷ نفر و همچنین فارس با ۷۹ نفر بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :