19 دی: دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که بخش بهداشتی و پزشکی نوار غزه از هم فروپاشیده است.

به گزارش الجزیره، اسماعیل الثوابته مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه تاکید کرد که بخش بهداشتی و پزشکی نوار غزه در عمل به مرحله فروپاشی رسیده است.

الثوابته گفت: به دلیل بمباران نوار غزه از سوی اسرائیل ۲۳ بیمارستان نوار غزه از روند خدمت‌رسانی خارج شده‌اند. بیش از ۹ هزار نفر به دلیل عدم توانایی انجام اقدامات درمانی، به شهادت رسیده‌اند. به دلیل فروپاشی بخش بهداشتی و پزشکی نوار غزه، تعداد شهیدان می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: کمک‌هایی که به نوار غزه می‌رسد تنها ۲ درصد از نیازهای بهداشتی و پزشکی این باریکه را پوشش می‌دهد. یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند و در سایه کوتاهی و کم‌کاری سازمان‌های بین‌المللی اوضاع انسانی این باریکه فاجعه‌بار است.

الثوابته افزود: پس از قتل عام منطقه المغازی که به شهادت ۷۷ نفر انجامید، ۷ خانواده به صورت کلی از فهرست سازمان ثبت احوال خط خوردند و منقرض شدند. پیش از جنگ ۳۵ بیمارستان در تمامی استان‌های نوار غزه مشغول به کار بودند، اما اشغالگران روی هدف قراردادن همه این بیمارستان‌ها پافشاری می‌کنند. در نتیجه نسل‌کشی در غزه بیش از ۱۰۰ پزشک به شهادت رسیده‌اند.

وی گفت: اشغالگران به صورت عامدانه در جریان جنگ کودکان نارس را به شهادت رسانده‌اند و در چندین بیمارستان نیز زخمی‌ها را به شهادت رسانده‌اند. در استان‌های «غزه» و «شمال» نوار غزه مظاهر زندگی وجود ندارد و هرکس در این منطقه‌ها باقی مانده حتی از دسترسی به آب نیز محروم است. ارتش اشغالگر در طول جنگ ۹۲ مدرسه و دانشگاه را که آوارگان در آن حضور داشتند بمباران کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :