19 دی: با تداوم بحران بشردوستانه در غزه که حاصل تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی است، وزارت خارجه فلسطین از سازمان ملل خواست تا رسما شیوع قحطی در نوار غزه را اعلام کند.
در پی حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بحران انسانی بی‌سابقه‌ای را رقم زده و هزاران فلسطینی را بی‌خانمان کرده، وزارت خارجه فلسطین تصریح کرد: ما از سازمان ملل می‌خواهیم تا رسما شیوع قحطی در نوار غزه را به دلیل جنگ کشتار دسته‌جمعی و محاصره اعلام کند.
به نقل از الجزیره، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد: ما دولت اشغالگر را کاملاً مسئول شیوع قحطی در غزه به دلیل سیاست‌هایش جهت تکمیل کشتار دسته‌جمعی علیه مردممان می‌دانیم.
وزارت بهداشت غزه عصر دوشنبه و در هشتادمین روز جنگ اعلام کرد که شمار شهدا به ۲۰ هزار و ۶۷۴ تن رسیده است. این وزارتخانه همچنین آخرین آمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ۵۴ هزار و ۵۳۶ تن اعلام کرد.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین گفت، ۹۰۰ هزار کودک در مراکز اسکان در غزه با خطر خشکسالی، قحطی و بیماری مواجه هستند. همچنین مروان حمص، مدیر بیمارستان ابویوسف النجار غزه گفت ۸۰۰ هزار نفر در شهر غزه و شمال نوار غزه بدون مراقبت بهداشتی هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :