19 دی: رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۴۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شد که با راه اندازی این واحدها، برای ۱۷ هزار و ۷۲۷ نفر شغل ایجاد شده است.
به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی افزود: همچنین ۸۹۷ واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال تاکنون به چرخه تولید بازگشت که در مجموع  برای حدود ۳۶ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: بیش از ۵۹ هزار واحد فعال صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
مقیمی گفت‌: صنایع کوچک ۱۷ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و ۴۵ درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در حوزه ارتقای فناوری صنایع مستقر ۲۰ فن بازار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته، بیش از ۲ هزار و ۱۱۵ نیاز فناورانه بخش صنعت شناسایی و بیش از ۵۶۰ نیاز فناورانه بخش صنعت مرتفع شده است که ۱۲۰ مورد مربوط به امسال بوده است.
مقیمی، ادامه داد: در حوزه توانمندسازی نیرو‌های شاغل در صنایع کوچک نیز ۵ هزار و ۸۴ دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.
وی گفت: توانمندسازی و پایدارسازی واحد‌های صنعتی فعال، توانمندسازی ظرفیت‌های صادراتی و برنامه‌ریزی برای نوسازی و بازسازی صنایع از دیگر برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه نرم افزاری است.
مقیمی افزود: احداث شهرک‌های تخصصی به منظور استقرار صنایع پایین دستی تولیدی و صنعتی، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و شهرک‌های فناوری، احداث واحد‌های کارگاهی و توسعه پایدار فضای سبز نیز از برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه سخت افزاری است.
  • نویسنده :
  • منبع :