19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سمفونی حاج قاسم در هفته آینده خبر داد و گفت: ما به وعده‌ای که به همه علاقمندان حوزه موسیقی داده بودیم که برای چنین مناسبت‌هایی با تولیدات فاخر، ملی و مذهبی بتوانیم جریان موسیقی کشور را همراه کنیم جامه عمل پوشاندیم.
محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزیر فرهنگ افزود: هفته آینده که به سالروز شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم نزدیک می شویم، برای نخستین بار سمفونی ویژه حاج قاسم توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید شده است. اتفاق مهمی است و این سمفونی هفته آینده رونمایی خواهد شد.
وی افزود: ما به وعده ای که به همه علاقمندان حوزه موسیقی داده بودیم که برای چنین مناسبت هایی با تولیدات فاخر، ملی و مذهبی بتوانیم جریان موسیقی کشور را همراه کنیم جامه عمل پوشاندیم. انشالله این مراسم رونمایی به صورت ویژه برگزار خواهد شد و از رسانه ها به صورت خاص دعوت می کنیم این مراسم مهم را پوشش دهند.
وی افزود: انتقام شهدای عزیز، شهید حاج قاسم و همه بزرگانی که در مسیر اعتلای کلمه الله به شهادت رسیدند را از دشمنان غاصب صهیونیستی و آمریکایی خواهیم گرفت.
اسماعیلی گفت: در طول ماه دی و ماه های بعدی، رویدادهای مهم فرهنگی و هنری کشور را در حال برگزاری هستیم. اختتامیه جشنواره حقیقت روز شنبه برگزار و این اختتامیه به مکانی برای بروز احساسات و عواطف پاک هنرمندان از کشورهای مختلف علیه جنایت های اشغالگران قدس در غزه تبدیل شد.
وی همچنین افزود: در جشنواره سینما حقیقت از مستندساز اهل غزه تجلیل کردیم که در این باریکه، مستند تولید کرده و به این جشنواره ارسال کرده بود.
وزیر فرهنگ گفت: ما از مستندسازی تجلیل کردیم که در داخل غزه بود. به دلیل موشک باران و بمباران و عدم اجازه برای خروج از غزه از منزل مسکونی با برگزار کنندگان نشست و جلسه ارتباط تصویری برقرار شد. 
وی افزود: برگزاری جلسه بین المللی را با حضور ۱۴ کشور داشتیم. انشالله امشب اختتامیه جایزه قلم و جایزه جلال را داریم. امسال یکصدمین سال تولد جلال آل احمد است. همکاران من در مراسم اختتامیه در تالار وحدت مراسم ویژه ای را تدارک دیده اند و من از رسانه ها دعوت می کنم به عنوان میهمان ویژه وزیر فرهنگ در این اجلاس شرکت کنند؛ همچنین برنامه ها و مناسبت های مهم بعدی هم در راه است. 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پیشنهاد برگزاری نشست وزیران فرهنگ کشورهای منطقه در ارومیه و این که چه کشورهایی قرار است حضور داشته باشند اظهار داشت: در وزارت فرهنگ موضوعی را به صورت ویژه دنبال می کنیم. یکی دو بار هم خبر آن را در نشست های رسانه ای اعلام کردم که هدف ایجاد مناطق ویژه فرهنگی است. یکی از این مناطق در آذربایجان غربی بویژه شهر خوی است که به عنوان یکی از کانون های مهم فرهنگ تمدنی ایران است.
اسماعیلی ادامه داد: از همه کشورهای حوزه جغرافیای فرهنگی تمدن بزرگ ایرانی دعوت کردیم. به زودی در بهمن امسال این نشست فاخر با همکاری استانداری آذربایجان غربی برگزار خواهد شد که یک تحقق مهم است و در روزهای نزدیک منتهی به این مراسم جزئیات بیشتری را تقدیم خواهم کرد. 
اعداد بی نظیری در تاریخ سینمای کشور رخ داد
وزیر فرهنگ همچنین در خصوص نیم بها شدن نرخ بلیط سینماها در دو روز و این که چنین اقدامی چه تاثیری می تواند در مصرف فرهنگی داشته باشد و بسته فرهنگی خانواده ها را شکل دهد گفت: در همین دو سه روز، رکوردها و اتفاق های ویژه ای و ثبت اعداد بی نظیری در تاریخ سینمای کشور رخ داد. فیلم بالای ۳۰۰ و ۲۰۰ میلیاردی و پویانمایی بالای ۵۰ میلیاردی را تجربه کردیم و عدد فروش سینماها به ۸۵۰ میلیاردرسیده است.
پیش بینی ما این است که برای نخستین بار در تاریخ کشور میزان حضور تماشاگر در سینما و به تبع آن میزان فروش یک ثبت تاریخی خواهد شد 
وی افزود: پیش بینی ما این است که برای نخستین بار در تاریخ کشور میزان حضور تماشاگر در سینما و به تبع آن میزان فروش یک ثبت تاریخی خواهد شد و با توجه به استقبال بالایی که به ویژه از سه شنبه هایی که نیم بها بود داشتیم همکارانم در سازمان سینمایی با همکاری اصناف، دوشنبه ها را نیز به صورت آزمایشی وارد کردند. از هفته آینده دوشنبه ها هم به صورت نیم بها در اختیار مردم قرار داده می شود. 
وی افزود: مردم دوست دارند در فضای پرشور و نشاط در سینما همراه با خانواده هایشان حاضر شوند و لحظات شعف برانگیزی را تجربه کنند که با اعمال قانون و اعتمادی که مردم به سینما پیدا کردند و با آن آشتی کردند، این شور و ذوق وجود دارد. 
وزیر فرهنگ اظهار داشت: ما ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و هم اینک چند شهرستان آماده افتتاح سینماهای جدید هستند. در جیرفت و بم و شهرهای محروم در سیستان و بلوچستان که انشالله این عدد در روزها و هفته ها و ماه های منتهی به پایان سال، عدد ۹۰۰ را پشت سر خواهد گذاشت.
  • نویسنده :
  • منبع :