19 دی: وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه با مجمع کارآفرینان از واردات رسمی ۱۹ تن طلا طی ۹ ماه اخیر به کشور خبر داد.
سید احسان خاندوزی در نشست مجمع کارآفرینان ایران که با موضوع پیگیری و حذف موانع سرمایه گذاری و تولید برگزار شد، گفت: در ۹ ماهه سال گذشته عدد واردات رسمی طلا صفر بود.
وزیر اقتصاد از تصویب یک مصوبه به منظور استفاده از طلا برای سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: در این خصوص فقط به یک آیین نامه نیاز داشتیم که چند ماهی معطل بود، اما قبل از حضور در نشست امروز با بانک مرکزی تماس گرفتم و بانک مرکزی نیز از تصویب آیین نامه مربوطه خبر داد.
خاندوزی گفت: دولت اعلام کرد، نه عوارض و نه حقوق گمرکی و نه مالیاتی در این زمینه مطالبه نمی‌کند.

همچنین گمرک امروز در گزارشی اعلام کرد؛ در ۹ ماهه امسال ۱۹ تن شمش طلا ازگمرکات وارد کشور شده که این میزان بیش از ۲/۵ درصد از کل واردات کشور بوده است.

بر اساس گزارش گمرک در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۹ تن و ۲۴۶ کیلو‌گرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار از گمرکات کشور وارد شده است.
واردات شمش طلا با اختصاص ۲.۵۴ درصد از ارزش کل واردات کشور در ۹ ماهه سال جاری رتبه چهارم اقلام عمده کالاهای وارداتی کشور را به خود اختصاص داد.
بنابراین گزارش هیئت دولت در آذرماه سال گذشته مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

  • نویسنده :
  • منبع :