19 دی: وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون کشتی در محل مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور حاضر شدند.
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز در اوزان ۶۷،۷۲،۸۲،۹۷ و ۱۳۰کیلوگرم آغاز شد. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی امروز در سالن مسابقات حضور یافتند تا از نزدیک شاهد رقابت فرنگی‌کاران باشند.
همچنین روز گذشته ابراهیم کریمی داور بین المللی کشتی نیز از دنیای قضاوت خداحافظی کرد. علاوه بر کریمی هادی علیزاده پورنیا فرنگی کار قمی که نشان طلا و نقره قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد پس از شکست در دیدار رده بندی وزن ۷۷کیلوگرم برابر محمدرضا مختاری از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.
مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی قهرمانی کشور تحت عنوان یادواره ۶هزار و ۹۰ شهید استان قم از ششم دی آغاز و امروز به پایان می‌رسد.
تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حضور در گلزار شهدا و ادای دین به مقام والای شهیدان، بازدید از پروژه ورزشگاه ۴ هزار و ۵۰۰ نفره پردیسان و حضور در مراسم اختتامیه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور از برنامه‌های هاشمی در این سفر یک روزه است.
گفتنی است؛ وزیر ورزش در ابتدای حضور در این استان، با سیدمحمد آقامیری استاندار قم دیدار کرد و جلسه‌ای در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در حوزه و ورزش و جوانان با وی داشت.

در ابتدای این دیدار ابراهیم سانی خانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به فعالیت ورزشکاران قمی در رشته‌های مختلف، گزارشی از میزبانی این استان از مسابقات انتخابی کشتی فرنگی ارائه کرد و از آمادگی قم برای میزبانی در مسابقات رشته‌های مختلف خبر داد. 

وزیر ورزش و جوانان نیز به ظرفیتهای علمی-ورزشی استان قم اشاره کرد و این موضوع را یکی از نکات برجسته ورزش این استان برشمرد. 

در این سفر سید محمدشروین اسبقیان مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی و محسن معتمدکیا مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، وزیر را همراهی می‌کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :