19 دی: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به طرح نظارت بر قیمت مسکن و اجاره‌بها گفت: از مردادماه سال جاری تاکنون ۲۷۳ پرونده تخلف برای مشاوران املاک به ارزش چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.
تقی حسام روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه‌ به اهمیت حوزه مسکن، طرح نظارت بر مشاوران املاک از مردادماه سال جاری همزمان با سایر استان‌ها در قم نیز آغاز شده و با هرگونه اقدامی که منجربه افزایش بی‌ضابطه در قیمت ملک یا اجاره‌بها شود در قالب این طرح برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم با اشاره به وجود آمار بالای مشاوران املاک در برخی مناطق شهری قم، تصریح کرد: در شهرک پردیسان افزون بر یک هزار و ۲۰۰ واحد مشاور املاک وجود دارد که این تعداد، گاهی در یک شهر بزرگ نیز وجود ندارد.
حسام عنوان کرد: فرایند کنونی معاملات در مشاوران املاک در برهم‌خوردن آرامش در حوزه مسکن اثرگذار است و برای حل این معضل باید تمام معاملات و قراردادهای منعقده به جای آن که بر اساس قیمت ملک سنجیده شود بر مبنای یک نرخ مشخص انجام بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار، اظهار داشت: در قالب این طرح واحدهای صنفی متخلف بدون اغماض پلمب، تا ۱۰ برابر حالت معمولی جریمه و بنر تخلف بر سردرب واحدها نصب می‌شود.
حسام با اشاره به آمار بالای پرونده‌های تعزیراتی قم به‌خاطر قرارگیری در محور مواصلاتی ۱۷ استان، تصریح کرد: افزون بر ۹۵ درصد کالاهای مکشوفه در استان قم توسط اداره کل تعزیرات حکومتی بررسی و به صدور رأی منجر می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قم در پایان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف واحدهای صنفی در این استان تشکیل شده که نزدیک به پنج هزار پرونده مربوط به سه ماه اخیر است که نشان از رشد بیش از ۶۰ درصدی در نظارت بر بازار دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :