19 دی: مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: ۱۸۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد شامل ۱۷۴ مرد و ۶ زن در این استان از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه آزاد شدند.
رضا مرادی‌پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، ۱۲۰ نفر بدهکار مالی، ۲۳ نفر مربوط به نفقه، ۳۴ نفر مهریه و سه نفر بدهکار دیات غیر عمد بودند.
وی اضافه کرد: میزان کل بدهی این افراد، ۶۹۰ میلیارد ریال بود که ۱۵۰ میلیارد ریال از طریق گذشت شاکیان و ۹۳ میلیارد ریال نیز از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه تامین شد.
وی ادامه داد: همچنین ۶۰ میلیارد ریال از طریق وام قرض‌الحسنه، ۱۱۰ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان و ۲۷۷ میلیارد ریال نیز از طریق سایر منابع تامین گردید.
به گفته مرادی‌پور، ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.
وی با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است،گفت: بر این اساس،‌ خانواده درجه‌یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.
وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.
ستاد دیه استان قم با شماره‌ حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۴۰۴۴ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

  • نویسنده :
  • منبع :