19 دی: معاون دادستان قم از دستگیری یک سارق باطری خودروهای پارک شده در هسته مرکزی شهر قم و اطراف حرم حضرت معصومه با دهها شاکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قم، مهدی حسن زاده روز یکشنبه با بیان اینکه در پی وقوع سرقتهای متعدد باطری خودروها و ثبت ۴۳ شکایت از شهروندان و زائران در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای قم و بررسی مستندات موجود و انجام تحقیقات فنی پلیس آگاهی سارق ۵۰ ساله که با پراید خود در خیابانهای اطراف حرم مطهر گشت زنی و اقدام به سرقت باطری خودروها می کرد دستگیر و با قرار بازداشت روانه زندان شد.

وی گفت: ارزش اموال به سرقت رفته و خسارات وارده بر خودروی ۴۳ شاکی این پرونده حدود ۱۴۰ میلیون تومان می باشد. 

این مقام قضایی خودروهای به سرقت رفته را شامل وانت، پراید و پیکان برشمرد و گفت: از آنجایی که زائران فرصت و امکان کمتری برای طرح و پیگیری شکایت دارند خیابانهای اطراف حرم مانند صفاییه و پل آهنچی و خودروهایی با پلاک خارج از استان بیشتر طعمه این سارق قرار می گرفت. 

معاون دادستان قم با اشاره به اینکه باطریهای به سرقت رفته به کمتر از یک سوم قیمت به یک باطری ساز به فروش رفته است افزود: مالخر این باطریها نیز در این پرونده به جرم خرید مال مسروقه بازداشت و تفهیم اتهام شد. 

این مقام قضایی با تأکید بر برخورد قاطع با سارقان گفت: زندانیان سارق از هیچگونه تخفیفات و تسهیلات قانونی بهره مند نخواهند بود.

  • نویسنده :
  • منبع :