19 دی: عضو مجمع وزرای ادوار، عملکرد شورای نگهبان را از جمله سخنان مطرح شده در نشست رئیسی با احزاب سیاسی اعلام کرد و گفت: در این نشست تصریح شد که رفتار و عملکرد شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌های نظارتی درباره تایید و احراز صلاحیت‌ها به گونه‌ای نیست که منجر به افزایش مشارکت در انتخابات شود.
محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره جلسه شب گذشته آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور با روسا و نمایندگان احزاب و تشکل‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی، گفت: این جلسه با هدف شناسایی و پیشنهاد راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات برگزار شد، نمایندگان احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدالی و عدالت‌خواه و نیز تعدادی از شخصیت‌های مستقل فرهنگی در این نشست حضور داشتند و اداره نشست با رئیس‌جمهور و وزیر کشور بود.
وی درباره موضوعات مطرح شده در این نشست از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: محور سخنان نمایندگان هر دو جریان سیاسی عمدتا درباره شرایط اقتصادی و معیشت مردم بود.
این فعال سیاسی اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در این نشست با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور مانند تورم، پیشنهادات مطرح شده مانند کاهش قیمت گوشت و مرغ و اقلام اصلی مصرفی مردم که به صورت جهشی افزایش پیدا کرد، بیان کردند.
عضو مجمع وزرای ادوار، عملکرد شورای نگهبان را محور دیگر سخنان مطرح شده در نشست مذکور اعلام کرد و گفت: در این نشست تصریح شد که رفتار و عملکرد شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌های نظارتی درباره تایید و احراز صلاحیت‌ها به گونه‌ای نیست که منجر به افزایش مشارکت در انتخابات شود. حاضران تاکید کردند که این رفتار باید به گونه‌ای باشد که منجر به شکل‌گیری رقابت واقعی و نه سوری در انتخابات شود.
هاشمی درباره موضوع سوم مطرح شده در نشست چهره‌های سیاسی و حزبی با آیت الله رئیسی، گفت: در این نشست خاطرنشان شد که با وجود کاستی‌ها و کمبودها در کشور که دولت هم آن‌ها را قبول دارد، باید به مردم امید داد و رسانه‌ها و شخصیت‌های حزبی درباره کارهای مهمی که دولت انجام داده است به مردم اطلاع‌رسانی و امیدآفرینی کنند.
وی افزود: در جلسه بر این مهم تاکید شد که در کنار انتقاد باید به نقاط قوت هم اشاره شود و رسانه‌های احزاب تنها به تخریب نپردازند. در نهایت آیت‌الله رئیسی در جمع‌بندی جلسه تصریح کردند که دولت کارهایی بزرگی انجام داده و می‌دهد، نقدها را قبول دارد، انتقاد پذیر است اما در کنار آن باید کارهای مهم و خدمات هم گفته شود.
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی سعه صدری خوبی در برابر انتقادات داشت و حتی زمانی که چهره‌های سیاسی از دو جریان انتقادات تندی هم به یکدیگر وارد می‌کردند، ورود و دعوت به آرامش و صبوری می‌کرد و جلسه ادامه می‌یافت.
هاشمی افزود: رئیس‌جمهور به همه انتقادات صبورانه گوش داد، یادداشت برداری کرد و جمع ‌بندی او در پایان نشست، نشان داد که به خوبی مباحث مطرح شده را مورد توجه قرار داده است.
وی با بیان اینکه در مجموع و در شرایط امروز جلسه خوب و مفیدی بود، گفت: در پایان نشست رئیس جمهور دعوت به همراهی و همکاری برای بهبود شرایط کرد و چهره‌های سیاسی و نمایندگان احزاب هم تاکید کردند این نشست‌ها باید ادامه پیدا کند و محدود به زمان و تعداد خاصی نباشد.
  • نویسنده :
  • منبع :