19 دی: معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: هشت هزار و ۹۵۰ فقره وام ازدواج از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه به متقاضیان در این استان پرداخت شده‌است.
روح الله مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۱۸هزار و ۶۹۵ میلیون ریال انجام پذیرفته‌است.
وی همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه گذشته را سه‌هزار و ۳۵ نفر عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه استاندار قم یکی از افرادی است که مرتب پیگیر تسهیل پرداخت وام‌های ازدواج است گفت: در شورای جوانان استان قم تصویب شده‌است که بانک‌ها با سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلات ازدواج را به جوانان پرداخت کنند.
مقدم افزود: استان قم هم‌اکنون با تحقق ۷۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، رتبه هفتم را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده‌است.
وی یادآور شد: میانگین دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور هم‌اکنون ۶۷ درصد است.
معاون اداره کل ورزش و جوانان قم ابراز داشت: تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در این استان از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه ۱۱ هزار و ۹۸۵ نفر بوده که از این تعداد به هشت هزار و ۹۵۰ نفر وام پرداخت شده‌است.
وی ادامه داد: بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش صف متقاضیان این تسهیلات، دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت را به بانک‌های عامل پرداخت کننده اضافه کرده‌است.
مقدم افزود: در سال‌جاری برای خانم‌های بالای ۲۳ سال سن و آقایان بالای ۲۵ سال مبلغ وام ازدواج به ازای هر نفر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که این رقم برای سال آینده سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده‌است.
وی اضافه کرد: همچنین در سال‌جاری برای خانم‌های سن کمتر از ۲۳ سال و آقایان کمتر ۲۵ سال مبلغ وام ازدواج به ازای هر نفر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده‌است که این رقم در سال آینده به سه میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
  • نویسنده :
  • منبع :