19 دی: عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ به ارائه توضیحاتی درباره چگونگی بررسی لایحه بودجه سال آینده در این کمیسیون و صحن علنی مجلس پرداخت.
حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفت و گو با ایسنا در تشریح روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق بیان کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس کمیسیون تلفیق ۱۰ روز فرصت برای بررسی جزییات بخش اول لایحه بودجه دارد که امکان تمدید آن تا ۲۰ روز هم وجود دارد. بعد از اتمام بررسی، گزارش کمیسیون تلفیق به صحن علنی ارائه می شود.
وی ادامه داد: برای ما مواردی همچون همسان سازی حقوق بازنشستگان، پرداخت پول گندمکاران و اتخاذ تمهیدات برای تبصره ۱۴ لایحه بودجه مهم بود که دولت برای عملیاتی شدن آن در بودجه همراهی خوبی داشت البته در این بین اتفاقاتی افتاد که خوشایند دولت و مجلس نبود؛ باید بودجه سال آینده به وحدت بین قوای مجریه و مقننه کمک کند.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزود: بر این اساس جلسات کمیسیون تلفیق از شنبه هفته آینده (۱۶ دی) آغاز می شود؛ تلاش ما این است که در موعد قانونی و مقرر گزارش کمیسیون تلفیق به صحن علنی برای بررسی نمایندگان ارجاع شود.
آزادی خواه با یادآوری اینکه بخش اول لایحه بودجه مربوط به درآمدها است، گفت: تا پایان سال جاری دو کار مهم بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه و رسیدگی به لایحه بودجه در دستور مجلس قرار دارد لذا پیش بینی می کنم بررسی جزییات بودجه در کمیسیون تلفیق ظرف ۱۰ تا ۱۲ روز کاری به اتمام برسد.
وی تاکید کرد: برنامه جدی ما در کمیسیون تلفیق این است که تبلیغات انتخاباتی هیچ آسیبی به فرآیند بررسی بودجه سال آینده نرساند. تلاش مجلس بر این است تا قبل و یا اواسط دهه فجر تکلیف بخش اول لایحه بودجه در مجلس مشخص شده و برای بررسی به شورای نگهبان ارجاع شود.
آزادی خواه در پایان گفت که با این روند، بخش دوم لایحه بودجه بعد از انتخابات در مجلس بررسی می شود و دیگر بحث به لایحه یک دوازدهم نمی رسد.
  • نویسنده :
  • منبع :