19 دی: دستیار پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی رییس جمهور گفت: به دنبال طراحی الگوی مختص به زنان در مشاغل مختلف هستیم، این الگو باید به‌گونه‌ای باشد که به نقش مهم بانوان در تربیت و خانواده لطمه نزند.
سکینه سادات پاد روز چهارشنبه در کنگره زنان تاثیرگذار استان قم که در سالن کرامت استانداری افزود: تاکنون یک شغل با الگوی زنانه طراحی نشده‌است، زن شرایط خاصی در جامعه دارد که باید الگویی مناسب برای آن تهیه شود.
وی اضافه کرد: الگوی شغلی باید به‌گونه‌ای باشد که به کرامت زن لطمه نزند، نقش زن در تربیت فرزند را کم‌رنگ نکند و همچنین مشکلی برای حضورش در خانواده ایجاد نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه زن در رژیم گذشته دچار عقب‌ماندگی تاریخی بوده و همواره مورد ظلم تبعیض قرار گرفته‌است، افزود: در سیره مادران ائمه اطهار(ع) که نگاه می‌کنیم، حضور آنان در اجتماع بسیار پر رنگ بوده که همگی به‌اندازه خود در آن دوران مؤثر بوده‌اند.
پاد تصریح کرد: امام خمینی(ره) موافق حضور زن در اجتماع بوده و در مقابل معترضان این تفکر روی آرمان خود ایستادگی کردند، ایشان عقیده داشتند زن به‌اندازه خود باید در جامعه مشارکت داشته باشد.
وی در پایان بیان کرد: بر اساس نص صریح قانون اساسی، جمهوری اسلامی موافق مشارکت زن در اجتماع است، ما نیز در دولت سیزدهم در تلاش هستیم الگوی مختص به بانوان در مشاغل را طراحی و ارائه کنیم.
 
  • نویسنده :
  • منبع :