19 دی: نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی در تماس با وزیر امور خارجه، اقدام تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم کرد.

جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی در این تماس، ضمن تسلیت به خانواده قربانیان و همچنین دولت و ملت ایران، شفای مجروحین را آرزو کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به ضرورت مقابله جامعه جهانی با اشکال مختلف تروریسم، از ابراز همدردی نماینده عالی اتحادیه اروپا در این خصوص تشکر کرد.
در این گفت وگو درخصوص آخرین تحولات منطقه از جمله غزه بحث و تبادل نظر شد.

همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی روز چهارشنبه در کرمان ایران را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

خانم فلورنسیا سوتو نینو، معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: دبیرکل سازمان ملل حمله امروز به مراسم یادبود در شهر کرمان در جمهوری اسلامی ایران را که بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت، به شدت محکوم می‌کند.
این سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار پاسخگو شدن مسئولان این حمله شد.
وی ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.
ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر چهارشنبه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، جمعی از هموطنان شهید و مجروح شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :