19 دی: آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی، شبیری زنجانی، نوری همدانی از مراجع تقلید و آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیام‌های جداگانه حمله تروریستی به تجمع مردمی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.
در پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی آمده‌است: شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی شهر کرمان در مراسم پاسداشت شهید سلیمانی موجب اندوه و تألم فراوان گردید.
پیام حاکیست:‌ جنایتکارانی که دستانشان به خون کودکان، زنان و مردان بی گناه آغشته است با این جنایت به دنبال ناامنی در این مرز و بوم‌اند تا شکست‌های خود را جبران کنند، اما بدانند که این مردم و همۀ مسلمانان راستین، به وعدۀ حقّ الهی یقین داشته و با صبر و استقامت به پیروزی نهایی بر همه دشمنان و بدخواهان خواهند رسید، إن شاء الله.
در بخش دیگری از این پیام آمده‌است: اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و عموم مردم شریف ایران و خصوصاً خانواده شهدا تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق تعالی رحمت واسعه برای ارواح شهدا و شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین مسئلت دارم و از مسئولین و نیروهای امنیتی و نظامی، شناسایی عاملان و کیفر آنان را خواستارم.

در همین رابطه آیت الله حسین نوری همدانی نیز در پیامی ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در کرمان تأکید کرد این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابله با دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد.

در پیام آیت الله نوری همدانی در محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان آمده است: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت‌ و مجروح شدن عده‌ای از مردم کشورمان شد موجب تأسف و تأثر گردید. 
این پیام ادامه می دهد: این حادثه دلخراش، چهره سیاه دشمنان اسلام و ملت ایران را بار دیگر نمایان نمود. اما باید توجه داشت این جریان در اراده‌ مردم عزیز ما و نیروهای مقتدر نظامی و امنیتی در مقابله با دشمنان خللی ایجاد نخواهد کرد و همچنان بر همان آرمانی که با امام عظیم الشأن رحمت الله علیه و شهدا بسته اند استوارند و از انقلاب خود و رهبری معظم حمایت می‌کنند. 
در آخر آمده است: اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک از مسئولان محترم می‌خواهم اقدام و پاسخ مناسب را به این عمل تروریستی داشته باشند و از خداوند متعال علو درجات برای شهدا و عافیت کامل برای مجروحان این حادثه خواستارم. 
پیام تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی
همچنین به مناسبت شهادت جمع کثیری از هموطنان در عملیات تروریستی اخیر در کرمان، آیت الله عبدالله جوادی آملی پیام تسلیتی صادر نمودند.
در بخشی از این پیام آمده است: آنچه می تواند زمینه هرج و مرج و نا امنی را فراهم کند کمبود معارف کلامی در مراکز فرهنگی حوزه و دانشگاه از یک سو و دسیسه استکبار جهانی و فتنه صهیونیسم بین الملل و برخی از غارتگران سیاسی از سوی دیگر است.به امید خاتمه یافتن چنین جاهلیت کم نظیر!
این مرجع تقلید قم در پایان آورده است: تسلیت بازماندگان را همراه با درخواست مغفرت از بارگاه الهی برای شهدای عزیز سانحه سنگین کرمان إعلام می داریم.
در پیام آیت الله جعفر سبحانی نیز آمده‌است: با کمال تأسف و تأثر فراوان، بار دیگر دست خون آلود دشمنان اسلام و بشریت در همایش تقدیر از سردار سلیمانی، سرزمین ایران عــزیز را با خون شهداء و مجروحان رنگین کرد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.
در این پیام تاکید شده‌است که "عامل و عاملان این جنایت هولناک به اشد عذاب الهی گرفتار خواهند بود و قبل از آن با همت سربازان گمنام شناسایی شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید".
آیت الله سبحانی، "این مصیبت بزرگ را به ملت عزیز ایران و وابستگان شهیدان راه فضیلت، تسلیت گفته و برای آنان علو درجه" خواستار شده‌است.
تسلیت دفتر آیت الله شبیری زنجانی 
دفتر آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید نیز با صدور پیام تسلیتی آورده است:حادثه غم‌بار تروریستی در کرمان که به شهادت ده‌ها تن از عزیزان هم‌وطن انجامید موجب تأثر و تألم شدید گردید.
پیام حاکیست: ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) و عموم مؤمنان داغدار به ویژه خانواده های سوگوار این عزیزان، از درگاه احدیت، پاداش و رحمت الهی را برای جان‌باختگان و ثواب صابرین را برای بازماندگان و صحت و شفای عاجل را برای مجروحان و آسیب دیدگان این حادثه تلخ مسالت داریم. امید است به لطف الهی، عوامل این جنایت خونین هرچه زودتر به أشد مجازات برسند.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی نیز در پیامی درخصوص حادثه تروریستی کرمان آورده‌است: حادثه بسیار دلخراش تروریستی در نزدیکی گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت جمع زیادی و مجروح شدن عده‌ای بی‌شمار در سالروز شهادت سردار بزرگ مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، رخ داد همه انسان‌های با شرف و آزادگان و مؤمنان را داغدار کرد.
در این پیام تاکید شده‌است: پر واضح است که این عمل ددمنشانه عمق کینه و دشمنی سازمانهای صهیونیستی و گروههای وابسته به آنان را نسبت به ملت امام حسین علیه السلام نشان می‌دهد، ریشه همه این کشتارهای وحشیانه را در میان رؤسای آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی باید جستجو کرد.
ادامه پیام حاکی است: تردیدی نیست که دشمنان انقلاب اسلامی و مقاومت از استمرار یاد سردار بزرگ مقاومت و مکتب او و حضور انبوه زائران مرقد او، وحشت و دلهره دارند که باید داشته باشند.
در پیام این استاد حوزه تاکید شده‌است: جنایتکاران بدانند با این جنایت بزرگ، مقاومت ملت‌های اسلامی بیشتر و مکتب شهید سلیمانی گسترده‌تر و رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی نزدیکتر می‌شود.
آیت الله فاضل لنکرانی، "این حادثه را به محضر ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب و ملت شهید پرور ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت" گفته و ابراز امیدواری کرده‌است که هر چه زودتر عاملان و مسببان این حادثه شناسایی و با مجازات شدید آنان، قلوب همه مجاهدان و مردم شاد شود.
بر اساس این گزارش، ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر چهارشنبه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران مزار سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۸9 نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :