19 دی: ارتش رژیم صهیونیستی در نود و یکمین روز تجاوز به غزه، همزمان با درگیری‌های خشونت آمیز مقاومت و نیروهای اشغالگر که در تلاش برای گسترش دامنه تهاجم خود به غزه هستند، بمباران مناطقی در جنوب و مرکز نوار غزه را تشدید کرد. وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدا و مجروحان در نوار غزه خبر داد.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که ارتش اسرائیل در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ کشتار و جنایت دیگر را در غزه مرتکب شده که طی آن ۱۶۲ نفر به شهادت رسیده و ۲۹۶ نفر هم زخمی شدند.
به گزارش «الجزیره» این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده‌است.
طبق این بیانیه، شمار مجروحان فلسطینی در نوار غزه به ۵۷ هزار و ۹۱۰ نفر رسیده‌است. بیش از هفت هزار نفر هم زیر آوار مانده‌اند.
خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای اشغالگر به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه شلیک کردند.
پیشتر هلال احمر فلسطین از گلوله باران و شلیک مجدد توپخانه رژیم صهیونیستی و نیز حملات پهپادها در اطراف بیمارستان الامل در خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.
اواخر ماه گذشته، خیابان‌های مملو از ساکنان و آوارگان در مجاورت این بیمارستان - وابسته به هلال احمر - در معرض بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفت و ده‌ها شهید برجای گذاشت.
خبرنگار الجزیره گزارش داد که از بامداد جمعه در بمباران مستمر رژیم صهیونیستی به خان یونس شش فلسطینی به شهادت رسیدند. بمباران روز گذشته رژیم صهیونیستی به خان یونس نیز بیش از ۳۰ شهید بر جای گذاشت.
خبرنگار شبکه همچنین الجزیره گفت: اجساد دو نفر که عصر روز گذشته در بمباران رژیم صهیونیستی به شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه به شهادت رسیده بودند، صبح روز جمعه کشف شد. بیش از ۷۰ فلسطینی پنجشنبه در شهر غزه و خان ​​یونس در جنوب به شهادت رسیدند.
خبرنگار الجزیره در ادامه افزود که با ادامه بمباران اسرائیل، تعدادی مجروح از اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه نجات یافتند. مرکز نوار غزه در معرض بمباران شدید نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی است.
در ادامه خبرنگار الجزیره تاکید کرد که صبح امروز، قایق‌های رژیم صهیونیستی بمباران سواحل مرکز نوار غزه را تشدید کردند.
همچنین چهار نفر بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در خیابان ۲۰ اردوگاه النصیرات شهید شدند.
همچنین در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به داخل مقبره الفالوجا در غرب اردوگاه جبالیا در شمال غزه پنج تن شهید شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :