19 دی: عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست شنبه شب کمیسیون تلفیق با انتقاد از مصوبه کمیسیون درباره افزایش میزان وام ازدواج خواستار این شد تعیین تکلیف و تعیین میزان وام ازدواج به شورای پول و اعتبار سپرده شود چون بانک‌ها قادر به پرداخت این تسهیلات نیستند.
احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره حضور داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه روز شنبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان بررسی و تصویب تعیین میزان وام ازدواج نسبت به مصوبه کمیسیون انتقاد کرد و گفت که بانک‌ها قادر به پرداخت وام ازدواج به میزان ۳۰۰ و ۳۵۰ میلیون تومان نیستند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس افزود: منظور در ادامه از کمیسیون خواست این موضوع برای تعیین تکلیف و تعیین میزان وام ازدواج به شورای پول و اعتبار سپرده شود چون شرایط بانک‌ها را بهتر می‌داند. بنابراین تعیین میزان وام ازدواج باید به این شورا سپرده شود.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه وام ازدواج را برای هر نفر از زوجین ۲۰۰ میلیون تومان و برای زوج‌هایی که زوج کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال سن داشته باشد ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته بود.
با تصویب کمیسیون تلفیق و با هدف حمایت از جوانی جمعیت و ازدواج جوانان، وام ازدواج به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت و میزان وام ازدواج برای زوجهایی که سن آنها کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال باشد وام ازدواج ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
همچنین سال آینده طبق مصوبه کمیسیون تلفیق وام قرض الحسنه برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :