19 دی: وزیر امور خارجه فرانسه ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ارتباط ایران با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه، در شبکه اجتماعی «ایکس» مدعی شد: ایران و شریکانش باید به سرعت اقدامات بی‌ثبات کننده خود را متوقف کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کاترین کولونا پس از گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان خود مدعی شد که «به همتای ایرانی خود گفته است که خطر [گسترش] جنگ منطقه‌ای خاورمیانه هرگز بیش از این نبوده و تهران و گروه‌های نیابتی آن باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود پایان دهند.»
وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «هیچ‌کس از تشدید تنش‌ها سودی نخواهد برد.»
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ارتش ملی یمن اعلام کرده برای حمایت از مردم غزه و تا پایان یافتن حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که مبدا یا مقصد آنها رژیم صهیونیستی باشد و تنگه باب‌المندب و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها کاملا امن است.
کولونا پیشتر نیز در جریان دیدار با دیوید کامرون رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس مدعی شده بود: می‌دانیم که حوثی‌ها معمولاً از جانب ایران حمایت می‌شوند.
این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شد که پیش از آن وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود ائتلافی چند ملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.
کشورهای غربی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و بدون ارائه هیچ گونه مدرک و شواهدی در تلاش هستند تا با فرافکنی در ناکامی‌ها برابر حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ دیگر کشورها را متهم کند.
ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.
ستاد نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است که در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

  • نویسنده :
  • منبع :