19 دی: دفتر رسانه‌ای دولت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد شهدای خبرنگار و روزنامه‌نگار از ابتدای نسل کشی اشغالگران علیه غزه (هفتم اکتبر) تاکنون به ۱۱۷ نفر رسیده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر رسانه‌ای دولت غزه در این بیانیه‌ افزود: ارتش رژیم صهیونیستی از روی عمد خبرنگاران فلسطینی را از ابتدای جنگ علیه غزه هدف قرار داده و هدف آنها از این اقدام، جلوگیری از انتشار جنایات آنان در غزه است.
تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی که از ۷ اکتبر و در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند بیش از مجموع خبرنگاران شهید در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سراسر جهان است.
بر اساس آمارهای منتشر شده در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سراسر جهان، در مجموع ۱۰۹ خبرنگار کُشته شده‌اند که این تعداد برای غزه در حدود ۱۰۰ روز گذشته به ۱۱۷ نفر افزایش پیدا کرده است.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر(اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :