19 دی: رئیس اداره کانال سوئز با تکذیب خبر تعلیق کشتیرانی در این کانال، گفت: عبور و مرور کشتی‌ها در کانال سوئز مصر در هر دو جهت منظم است و گزارش‌ها مبنی بر توقف کشتیرانی به دلیل تحولات اخیر در دریای سرخ صحت ندارد.
به گزارش تارنمای خبری دِودیسکورس، اسامه ربیعی رئیس اداره کانال سوئز با بیان اینکه در حال حاضر این کانال خدمات ناوبری خود را به صورت عادی ارائه می‌کند، یادآور شد: قرار است امروز (شنبه) ۴۴ کشتی با مجموع ظرفیت خالص ۲.۳ میلیون تن از این کانال در هر دو جهت عبور کنند.
ربیعی با تاکید بر تعهد اداره کانال سوئز به حفظ کانال‌های ارتباطی مستقیم با شرکت‌های کشتیرانی، خطوط دریایی و هماهنگی تلاش‌های جمعی برای خدمت به جامعه دریایی، گفت: ما نهایت تلاش خود را برای تضمین پایداری زنجیره تامین جهانی انجام خواهیم داد.
به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس با پشتیبانی استرالیا، بحرین، کانادا و هلند بامداد جمعه حمله به یمن را آغاز کردند.
منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که ارتش ملی یمن در پاسخ به تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به این کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.
ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داد.
نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.
این تجاوز به یمن واکنش‌های زیادی را در پی داشته است و یمنی‌ها در اعتراض به این اقدام به خیابان‌ها آمده و با محکوم کردن این اقدام، علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار سر دادند.
شبکه العربی قطر نیز گزارش داد که آمریکایی‌ها هم در شهر نیویورک به خیابان‌ها آمدند و حمله نیروهای آمریکایی به یمن را محکوم کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :