19 دی: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان کشور خبر داد.
سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، مازندران، البرز، زنجان، تهران، لرستان، کرمانشاه و همدان است. همچنین کولاک برف در برخی از محورهای استان‌های لرستان، زنجان و همدان گزارش شده است.
وی گفت: در این شرایط لازم است که رانندگان هنگام حرکت از مبدا از پر بودن باک وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند. همچنین مطمئن باشند که وسایل گرمایشی خودرو و همچنین برف‌پاک‌کن‌ها سالم است. پرهیز از سفرهای غیرضروری نکته مهمی است با این وجود رانندگانی که اصرار به سفر دارند حتما باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، چرا که همکاران من در پلیس راه در ابتدای جاده‌های برفگیر و کوهستانی از ادامه سفر خودروهایی که زنجیرچرخ به همراه نداشته باشند، جلوگیری خواهند کرد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد:‌ رانندگی با سرعت مطمئنه و دقت کافی، پرهیز از سبقت غیرمجاز، روشن کردن چراغ‌ها و توجه به دستورات ماموران پلیس از دیگر ضروریاتی است که رانندگان باید در طول مسیر انجام دهند.
شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز گفت: در حال حاضر تردد در تمامی محورهای کشور روان گزارش شده است.
وی درباره محورهای دارای ممنوعیت تردد نیز اظهارکرد: محورهای پونل – خلخال، هشتگرد - طالقان، سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه – تویسرکان و  وازک – بلده تا اطلاع بعدی مسدود است. اما هیچکدام از این مسیرها جزو محورهای مواصلاتی اصلی محسوب نمی‌شوند و خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی پلیس راه و همچنین عوامل راهداری تمامی محورهای مواصلاتی اصلی در کشور باز است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با این دو شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :