19 دی: وزارت دفاع ترکیه از انجام حملات هوایی علیه «پ ک ک» در عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش شرق الاوسط، یک روز پس از حمله به یک پایگاه نظامی متعلق به ترکیه در عراق که به مرگ ۹ سرباز ترکیه منجر شد، وزارت دفاع این کشور امروز اعلام کرد که به اهداف «پ ک ک» در عراق و سوریه حمله کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، ترکیه اغلب به اهدافی در سوریه و عراق که معتقد است به (پ ک ک) وابستگی دارد، حمله می‌کند. این گروه از دهه ۱۹۸۰ در ترکیه گروهی تروریستی اعلام شده است.

از جمله مناطقی که وزارت دفاع ترکیه در شمال عراق هدف قرار داده است می‌توان به مِتینا، هاکروک، غارا و قندیل اشاره کرد اما درباره اهداف مورد حمله در سوریه جزئیاتی ارائه نشده است.

مهاجمان جمعه‌شب در تلاش برای نفوذ به یک پایگاه نظامی در شمال عراق، پنج سرباز را کشتند و چهار سرباز دیگر نیز به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند. به گفته وزارت دفاع ترکیه، در این درگیری ۱۵ شبه‌نظامی نیز کشته شدند.

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه با ابراز تاسف و تسلیت، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما تا شکست و نابودی کامل «پ ک ک» در داخل و خارج از مرزهای‌مان خواهیم جنگید.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز قرار است امروز در استانبول نشست امنیتی برگزار کند. در این بین، علی یرلی کایا، وزیر کشور ترکیه اعلام کرده که پلیس در جریان یورش به ۳۲ استان این کشور، ۱۱۳ نفر را به ظن ارتباط با «پ ک ک» بازداشت کرده است.



  • نویسنده :
  • منبع :