19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موانع بازی‌سازان برای استفاده از اینترنت حل خواهیم کرد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر، گفت: صنعت گیم فضای خوبی را به خود اختصاص داده است و در آخرین پیمایش بیش از 34 میلیون بازیکن در این صنعت حضور دارند که از این تعداد بیش از 4 میلیون حرفه‌ای هستند. یعنی بالای 21 ساعت در هفته بازی می‌کنند. ما از این موضوع به عنوان یک فرصت مناسب نگاه می‌کنیم و همه برنامه‌ریزی‌های ما به این سمت است تا بتوانیم موانع این صنعت را برای فعالان برطرف کنیم.
وی افزود: تکالیف روشنی در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده که سالانه باید بازی‌های متنوع و پرمخاطبی را تولید کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بسیار خوب برگزار شد و پس از 4 سال وقفه دست‌اندرکاران آن تلاش خود را انجام دادند که قدردان زحماتشان هستم؛ همچنین مهم‌ترین هدف ما این است که بازی‌هایی با قابلیت انتشار بالا را حمایت کنیم که دارای کیفیت هنری و فرهنگی هستند؛ همچنین تلاش کنیم تا حامیان خوبی را برای این بازی‌ها جذب کنیم.
وی در پایان به ارائه خبر خوشی برای فعالان صنعت گیم پرداخت و ادامه داد: ما در شورای عالی فضای مجازی به دستور رییس جمهور مشغول بررسی رفع موانعی هستیم که بازی‌سازان در مسائل مربوط به استفاده از اینترنت دچار مشکل هستند. رییس جمهور دستور دادند تا گروهی را برای حل این موضوع تشکیل دهیم و برخی از موانعی که وجود دارد و در جلساتی که با بازی‌سازان مطرح شد و محدودیت‌هایی که با آن‌ها مواجه هستند را برطرف کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :