19 دی: دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق بامداد سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حملات موشکی به اربیل چهار نفر کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.
کشته شدگان از خانواده پیشرو دیزه ای سرمایه گذار کرد و مالک پروژه های بزرگ ساختمان سازی امپالا در کردستان و دیگر اماکن عراق است.
«مشعان الجبوری» همسایه پیشرو دزه ای در این باره گفته که وی به همراه شماری از اعضای خانواده‌اش در حمله موشکی سپاه به قصر نیمه ساخت وی که در مجاورت منزل من در مسیر ییلاق صلاح الدین قرار داشته کشته شده است.
صابرین نیوز نیز در معرفی دزه ای نوشت که وی نزدیک به خانواده بارزانی و شریک تجاری رژیم صهیونیستی بوده که در حمله موشکی به مقر موساد در شمال عراق کشته شده است.
شورای امنیتی اقلیم کردستان عراق به هویت کشته و زخمی های این حمله هیچ اشاره ای نکرده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از انهدام محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک های بالستیک پیش خبر داد.
رویترز هم بامداد سه‌شنبه به نقل از «۲ مقام آمریکایی» مدعی شد که حملات موشکی در عراق هیچ یک از تاسیسات ایالات متحده را تحت تاثیر قرار نداده و آمریکا هیچ تلفاتی نداشته است.
رویترز به نام این مقام‌ها اشاره نکرد و افزود که آنها از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کردند.
شبکه ای. بی. سی نیوز نیز به نقل از یک منبع امنیتی عراقی که نامش را فاش نکرد، نوشت که در این حملات چهار نفر کشته شدند. این منبع مدعی شد که هیچ نیروی آمریکایی یا اعضای نیروهای ائتلاف کشته نشدند.
از سوی دیگر، رسانه کردستان عراق اعلام کردند که منزل یک کرد عراقی به نام پیشه وا دزه‌ای هدف حملات موشکی قرار گرفته است.
رسانه شمال عراق افزودند، دستکم چهار موشک به منزل این تاجر کرد برخورد کرد و تعدادی آمبولانس به منطقه ملاعمر در حومه اربیل اعزام شد.

  • نویسنده :
  • منبع :