19 دی: وزیر خارجه قطر در واکنش به حمله موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل، رویدادهای منطقه را مرتبط با یکدیگر دانست و در عین حال تاکید کرد که مسائل ایجاد شده در دریای سرخ با حل مشکل غزه حل خواهد شد.
به گزارش شبکه الجزیره، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر روز سه‌شنبه در حاشیه نشست مجمع اقتصادی «داووس» گفت که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای همسایه هستند و نزدیکی روابط بین آنها یک ضرورت است و نه یک گزینه.
وی در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» در شهر اربیل در شمال عراق گفت: نمی توانیم رویدادهای منطقه را از یکدیگر جدا کنیم.
این مقام قطری درباره تنش نظامی در دریای سرخ نیز گفت: راه حل نظامی بحران تنش در دریای سرخ را حل نخواهد کرد.
نخست وزیر و وزیر خارجه قطر یادآور شد: اگر بخواهیم به بررسی وضعیت دریای سرخ بپردازیم، نخست باید موضوع غزه را حل کنیم.
نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر تاکید کرد: واکنش جامعه جهانی به جنگ غزه ملت های منطقه را ناامید کرد و برای اولین بار موضوع آتش بس در غزه را موضوعی بحث برانگیز می بینیم.
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در خصوص وضعیت کرانه باختری تاکید کرد: اوضاع کرانه باختری از کشتار و قتل بهتر از نوار غزه نیست و جامعه جهانی نیز واکنشی نشان نمی دهد. رژیم صهیونیستی کنترل همه چیز را در کرانه باختری در دست دارد و تشکیلات خودگردان فلسطین اراده ای ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع :