19 دی: در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شبکه انتخاب حوزه انتخابیه قم طی مراسمی با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و استاندار قم بصورت رسمی افتتاح شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه راه‌اندازی این شبکه، عنوان کرد: افتتاح این شبکه‌های محلی یکی از ابتکارات صداوسیما در راستای تبلیغات آزادانه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی است. 

سید محمدتقی شاهچراغی خاطرنشان کرد: در کنار این شبکه‌های محلی باید سایر شبکه‌های صدا و سیما، تلوبیون، پیام رسان‌ها و غیره نیز برای افزایش مشارکت انتخاباتی پای کار بیایند. 

وی همچنین گفت: مردم قم در همه انتخابات و صحنه هایی که لازم بود عملکرد پرشوری داشته که این عملکرد در انتخابات پیش رو نیز تکرار خواهد شد. 

استاندار قم نیز راه‌اندازی شبکه انتخاب را یک گام مهم در افزایش‌ مشارکت و جنبه رقابتی انتخابات پیش‌رو یاد کرد و گفت: در قالب این شبکه داوطلبان در یک فضای عادلانه می‌تواند برنامه‌های خود با مردم را در میان بگذارند. 

سید محمد آقامیری اضافه کرد: مردم ما مردم با بصیرتی است و طی ادوار مختلف مشارکت مردم قم قابل توجه بوده و زبانزد بوده که در انتخابات پیش‌رو تکرار خواهد شد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما در حاشیه افتتاح شبکه انتخاب حوزه انتخابیه قم، گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی از کشورهای مدعی دموکراسی، واقعی است. 

حسن عابدینی خاطرنشان کرد: در منطق جمهوری اسلامی رای مردم حق الناس قلمداد می‌شود که در هیچ کتاب مردم‌سالاری نمونه آن یافت نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از مردم کشورهای منطقه ما رنگ رای را ندیده‌اند، گفت: افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی وظیفه نخست رسانه است که در همین راستا شبکه انتخاب برای تبلیغات آزادانه و عدالت محور داوطلبان راه اندازی شده است. 

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در همین چهارچوب ۲۰۰ شبکه انتخاباتی بر اساس حوزه‌های انتخابیه راه اندازی می‌شود تا داوطلبان با مردم حوزه انتخابیه قم بصورت مستقیم گفتگو کنند.

وی یادآور شد: در قالب شبکه انتخاب روزانه ۲ ساعت این آنتن در اختیار داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و تا قبل از آغاز تبلیغات نیز این شبکه به پخش برنامه‌های فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های بومی حوزه‌های انتخابیه اقدام خواهند کرد. 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :