19 دی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با اشاره به تولید ۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در این استان گفت: کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل‌ توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.
محمد جواد شاکر آرانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در محل نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، بیان داشت: برای رسیدن به اهداف مهم تولید و رشد اقتصادی باید به سراغ اقتصاد درون‌زا و ظرفیت‌های داخلی برویم که در صنعت کفش زنجیره اقتصادی کاملی که منطبق با اقتصاد درون‌زا است در حال شکل‌گرفتن است.
وی با بیان اینکه صنعت کفش می‌تواند پشتیبان اقتصاد گردشگری قم که مهمترین مزیت نسبی این استان است باشد، گفت: صنعت کفش یکی از صنایع پیشرو در سطح استان و کشور است.
وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از نمایشگاه تخصصی کفش قم، خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها ارتباط مستقیمی با پایداری تولید و رونق تولید و صادرات دارد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان درحوزه تامین مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولیدی، گفت: دولت سیزدهم در مسیر تسهیل تولید و اشتغال حرکت می‌کند و امید می‌رود اقدامات جدید دولت بتواند بخش مهمی از این دغدغه‌ها را پاسخگو باشد.
حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است.
گفتنی است هفتمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم با حضور ۴۰۰ غرفه از ۲۶ تا ۲۹ دی‌ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برپاست.

  • نویسنده :
  • منبع :