19 دی: امام جمعه قم گفت: حضور مردم در عرصه انتخابات موجب حاکمیت مردم خواهد شد و قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی کند و امید است شاهد سیل حضور مردم در پای صندوق ها باشیم.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: خدای متعال فرصت‌های خوبی را در اختیار ما قرار داده که مکان‌های مقدس فرصت‌های مکانی و ماه‌هایی همانند رجب، شعبان و رمضان نیز فرصت‌های زمانی است که باید در این ایام با عبادت‌ها انس بگیریم.
وی افزود: به ایام اعتکاف در ماه شریف رجب را باید توجه داشت و در سالهای اخیر فضای خوبی در این زمینه در کشور ایجاد شده است.
وی گفت: میلاد امام جواد علیه السلام در دهم رجب و میلاد حضرت علی علیه السلام در سیزده ماه رجب قرار دارد.
وی افزود: به جای اینکه سرگرم کارهای دیگر شویم، باید به زندگی ائمه اطهار علیهم السلام توجه داشته باشیم.
امام جمعه قم بیان کرد: امام جواد علیه السلام فرمود اگر کسی ثروت خدایی داشته باشد و به وسیله خدا به غنا برسد همه به تو نیاز پیدا می‌کنند.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: حضرت علی علیه السلام در سیزدهم رجب در خانه کعبه پا به دنیا می‌گذارند و پیامبر اسلام می‌فرماید یا علی کسی تو را جز خدا و من نشناخت و این نشان از عظمت شخصیت امیرالمومنین علیه السلام است.
وی اضافه کرد: پیامبر اکرم به ما توصیه دارد که با علی علیه السلام باشیم و ولایت آن حضرت ولایت خدا است.
خطیب جمعه قم ادامه داد: روز میلاد امام علی علیه السلام روز پدر نامگذاری شده که آن حضرت فرمود، حق پدر بر فرزند این است که هر آنچه پدر می‌خواهد اطاعت کند جز در معصیت الهی.
وی در خصوص حوادث غزه گفت: ۱۰۰ روز از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به غزه می‌گذرد و هزاران نفر از مردم بی گناه غزه شهید و مجروح شدند و این جنایات اقدامات کسی است که فقط چهره انسان را دارد و در حقیقت انسان نیست و هر چقدر جلوتر می‌رویم این رژیم و حامیان آنان احساس می‌کنند دستاوردی نداشتند و چهره ریاکاری آنان در دنیا افشا شد.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: امید است روزی فرا برسد که نیازی به فروپاشی رژیم اشغالگر قدس از بیرون نباشد و از درون شاهد نابودی این رژیم باشیم.
وی ابراز داشت: اسرائیل تصور نمی‌کرد روزی محاصره دریایی شود، آن هم به دست یمنی‌ها و آمریکا مجبور حمله به یمن شد و یمنی‌ها هم اعلام کردند حمله به کشتی‌ها ادامه خواهد داشت.
خطیب جمعه قم افزود: اگر آمریکا می‌خواهد رژیم منحوس صهیونیستی در آرامش باشد باید مردم غزه نیز در آرامش باشند و آتش بس رخ دهد و همه اسرا آزاد شوند و همه به غزه بازگردند و کشور مستقل فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی تشکیل شود.
آیت الله حسینی بوشهری با تشکر از حمله کوبنده سپاه به مواضع تروریست‌ها گفت: سپاه از خوزستان دست به حمله موشکی زد که می‌توانست از کرمانشاه این کار را انجام دهد که این امر نشان می‌دهد برد موشک‌ها تا به اسرائیل هم می‌رسد و در صورتی که دست از پا خطا کند ایران پای کار است.
وی با اشاره به ملاقات ائمه جمعه با رهبر انقلاب اسلامی گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب از وفاداری مردم تحلیل کردند و فرمودند مردم پای انقلاب خواهند بود و وظیفه ائمه جمعه روشنگری است.
وی ادامه داد: انتخابات در پیش رو است و اقدامات لازم صورت گرفته و مردم در پای صندوق رأی باید کار را تمام کنند.
آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: حضور مردم موجب حاکمیت مردم خواهد شد و قهر کردن با صندوق رأی مشکلی را حل نمی‌کند و امید است شاهد سیل حضور مردم در پای صندوق‌ها باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :